میزان آمادگی خوزستانی ها در برابر بلایای طبیعی ۳۴ درصد است

صفدری با اشاره به پنجم دی ماه روز ایمنی در برابر بلایای طبیعی گفت: بر اساس برآورد به عمل آمده میزان آمادگی خوزستان در برابر بلای طبیعی۳۴ درصد بوده که برابر با میزان کشوری است.

«فرهاد صفدری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: خوزستان یکی از استان‌های بلاخیز کشور به شمار می‌آید و از 40 بلای طبیعی که در سراسر جهان شناسایی شده 34 بلای آن در خوزستان مشاهده شده است.

 

رئیس گروه مبارزه با حوادث و بلایای طبیعی معاونت بهداشت خوزستان افزود: ایران سومین کشور بلاخیز جهان از نظر زلزله است و در استان خوزستان در چند سال اخیر موارد متعددی از زلزله مشاهده شده که نگرانی ها را در این زمینه دوچندان کرده است.

 

وی با اشاره به پنجم دی ماه به عنوان روز ایمنی در برابر بلایای طبیعی اضافه کرد: این روز یادآور روز تلخ زلزله بم است که تعداد بسیاری از هموطنانمان را در آن حادثه از دست دادیم؛ در راستای مدیریت بحران یک توافق نامه بین المللی با عنوان معاهده سندای در سال 2015 به امضا رسید که جمهوری اسلامی ایران نیز در توافق نامه حضور دارد.

 

صفدری با بیان اینکه این معاهده تا سال 2030 به امضا رسیده است تصریح کرد: این معاهده با هدف کاهش بلایای طبیعی در همه دستگاه های جامعه و ایجاد یک سازوکار منظم در کنترل بحران ایجاد شده است.

 

وی عنوان کرد: در معاونت بهداشت و درمان این گروه اقدامات مختلفی را در سطح استان انجام داده که شامل ایجاد آمادگی برابر بلا، آماده باش بهداشتی، ارتقای آمادگی با برگزاری مانورها و رزمایش ها، هماهنگ سازی، ایمن سازی و ... هستند.

 

رئیس گروه مبارزه با حوادث و بلایای طبیعی معاونت بهداشت خوزستان با بیان اینکه بر اساس برآورد به عمل آمده میزان آمادگی خوزستان در برابر بلای طبیعی 34 درصد بوده که برابر با میزان کشوری است ابراز کرد: ما در بخش بلایای طبیعی نیازمند ارتقای بیشتر در همه بخش ها هستیم و در این راستا اجرای مانور در واحدهای بهداشتی با محوریت زلزله اجرا خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این کارگروه 18 برنامه ویژه را دنبال خواهد کرد یاد آور شد: بازدید از محل مخاطره آمیز از جمله مهمترین برنامه این گروه هستند که بیشتر این برنامه ها حاوی موضوعات آموزشی و خانواده محور هستند.

 

کد خبر 1006936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha