احداث ۲ هزار واحد مسکن محرومین در کردستان

رضا قادری از احداث ۲ هزار واحد مسکن محرومین در استان کردستان خبر داد و گفت: این واحدها در راستای انعقادا تفاهمنامه بین بنیاد مسکن، استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان در حال احداث است.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، رضا قادری مدیرکل نباید مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: با انعقاد تفاهم نامه‌ای بین بنیاد مسکن، استانداری و سازمان برنامه و بودجه ساخت دو هزار واحد مسکن محرومین در استان کردستان در دستورکار قرار گرفت که از این تعداد، 40 درصد این واحدها سهم افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بوده است.

 

وی درباره اعتبار تخصیص یافته به این امر گفت: 50 میلیارد تومان بلاعوض و 130 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به این واحدها اختصاص یافته است.

 

وی خاطرنشان کرد: تا بحال کار سفت کاری یک‌هزار و 600 واحد به پایان رسیده و یک‌هزار و 119 واحد هم به بهره‌برداری رسیده است.

 

ثبت نام ۶ هزار نفر برای طرح ملی مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان به اجرای طرح مسکن ملی پرداتخت و بیان کرد: تاکنون 6 هزار نفر درسامانه اقدام ملی مسکن ثبت نام  و 4 هزار نفر نیز برای تشکیل پرونده به شعب بنیاد مسکن مراجعه کرده‌اند.

 

قادری با اشاره به اینکه از چهار هزار نفر مراجعه‌کننده به شعب بنیاد مسکن سه هزار نفر مبلغ 40 میلیون اولیه را واریز کرده‌اند، افزود: برای یک‌هزار و 500 نفر زمین تامین شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تامین زمین طرح ملی مسکن برعهده راه و شهرسازی است که در این راستا این دستگاه اجرایی اقدام می‌کند و هرگونه خرید و فروش امتیاز مسکن اقدام ملی فاقد وجاهت قانونی بوده و منجر به پیگیر قانونی خواهد.

 

قادری با اشاره به اجرای طرح مسکن ملی توسط این بنیاد اضافه کرد: بنیاد مسکن مسوول اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر است.

 

انجام عملیات اجرایی در ۱۳۸روستای کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان همچنین به اجرای طر ح هادی روستایی پرداخت و بیان کرد: امسال در 138 روستا عملیات اجرایی انجام شده و در 53 روستا بازنگری طرح‌هادی روستایی با اعتبار 25 میلیارد تومان انجام شده است.

 

قادری افزود: به همت بنیاد مسکن، در 30 روستای استان حدود 140 هزار مترمربع آسفالت و در مابقی روستاها سنگفرش و جدول گذاری انجام شده است.

 

وی درباره ساخت مسکن روستایی در سال 99 در استان گفت: سهمیه امسال مسکن روستایی در استان 4 هزار واحد با اعتبار 200 میلیارد تومان است که تاکنون بیش از یک‌هزار واحد به بانک‌های عامل معرفی شده و 600 واحد هم عقد قرارداد کرده‌اند.

 

وی همچنین به  احداث و تعمیرات واحدهای مسکونی سیل استان در سال 98 اشاره کرد و گفت: از تعداد دو هزار و 96 واحد آسیب دیده از سیل در استان کردستان یک‌هزار و 813 واحد احداث و 283 واحد تعمیر شده است.

 

وی درباره اعتبار اختصاص یافته به این امر گفت: برای هر واحد تعمیری 15 میلیون تومان تسهیلات کم بهره و 5 میلیون تومان بلاعوض تعلق گرفت.

کد خبر 1006937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha