مشارکت فعال کانون صادقیه از اجرای طرح نذر آب تا پنجشنبه های مهربانی

کانون فرهنگی هنری صادقیه به عنوان یک مرکز فرهنگی اجتماعی فعال و پویا، نقش موثری در اجرای برنامه های مختلف در سطح روستای قاسمعالی شهرستان پارسیان دارد.

به گزارش خبرنگار شبستان از پارسیان، با پیروزی انقلاب اسلامی و روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی در ایران، بسیاری از کشورهای استعمارگر که منافع خود را در خطر می دیدند از همان روزهای نخست برای ضربه زدن و ساقط کردن نظام با بهره گیری از روش های مختلف ترور، راه اندازی اختلافات قومی مذهبی، جنگ سخت، تهاجم فرهنگی، جنگ نرم، تحریم و جنگ اقتصادی استفاده کردند.

 

دشمن پس از پذیرش شکست در جنگ سخت با راه اندازی اتاق های فکر و بررسی گزینه های مختلف تاکتیک خود را عوض کرد و تهاجم فرهنگی را در دستور کا قرار داد که با درایت مقام معظم رهبری و هشدار معظم له در رابطه با شبیحخون فرهنگی، شورای عالی انقلاب طی مصوبه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف به راه اندازی کانون های فرهنگی هنری در دل مساجد کرد تا بار دیگر با احیای کارکردهای این مکان مقدس، از این ظرفیت معنوی برای خنثی سازی توطئه های دشمن استفاده شود.

 

امروز و پس از گذشت 37 سال از زمان تاسیس کانون های فرهنگی هنری، این مراکز به مرحله ای از بلوغ و پختگی رسیده اند که در بسیاری از عرصه ها حرف های زیادی برای گفتن دارند و می توانند در گردنه های سخت و حساس یاریگر نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

 

قرار داشتن در فضای معنوی مساجد، اعتماد خانواده ها، حضور جوانان مومن، نخبه، انقلابی و پا به کار، مدیریت امام جماعت به عنوان کارشناس دینی از مهمترین سرمایه و دارایی های کانون های فرهنگی هنری مساجد است و تعامل بسیار خوبی با سایر مراکز فعال در حوزه مسجد دارند.

 

یکی از کانون هایی که از پتانسیل بسیار خوبی برای اجرای برنامه های مختلف به ویژه همکاری و مشارکت با سایر تشکل ها و نهادها را داراست، کانون فرهنگی هنری صادقیه روستای قاسمعالی شهرستان پارسیان در غربی ترین نقطه از استان هرمزگان است.

 

حجت الاسلام « حکمت الله مختاری »، مدیر کانون فرهنگی هنری صادقیه گفت: این کانون در طول سال فعال بوده و برنامه های متنوعی را با همکاری سایر نهادها در سطح روستای قاسمعالی اجرا می کند.

 

 

وی از طرح نذر آب به عنوان یکی از برنامه ها که با همکاری کانون و هلال احمر در روستای قاسمعالی اجرا شد، یاد می کند و می افزاید: در قالب این طرح هر هفته 2هزار لیتر آب شرب سالم بین نیازمندان روستا توزیع شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری صادقیه روستای قاسمعالی شهرستان پارسیان به تشریح طرح « نذر آب » پرداخت و عنوان کرد:  این طرح در راستای تحقق اهداف بشردوستانه و خیرخواهانه به منظور ارتقای سطح سلامت و کمک رسانی به آسیب پذیر و با رویکرد سلامت محور (با پیوست ویروس کرونا)، معیشت محور و تامین آب شرب سالم برنامه ریزی تدارک دیده شده است.

 

وی ادامه داد: طرح ملی نذر آب با بهره‌گیری از توان سازمان های مردم نهاد و خیران نسبت به تامین آب سالم با توجه به تنش‌های آبی موجود از طریق تامین تانکرهای آب، بخشی از مشکلات مردم محروم روستایی و ترویج فرهنگ خیریه و داوطلبانه انجام می‌شود.

 

مختاری از اجرای « پنجشنبه های مهربانی » به عنوان دومین برنامه مشارکتی کانون فرهنگی هنری صادقیه یاد کرد و گفت: این برنامه با مشارکت موسسه خیریه آبشار عاطفه ها اجرا می شود.

 

وی افزود: اعضای کانون با همکاری موسسه خیریه پنجشنبه های هر هفته با جمع آوری کمک های مردمی، غذای گرم آماده و بین نیازمندان روستا توزیع می کنند.

 

 

این فعال فرهنگی اجتماعی افزود: همزمان با فرا رسیدن شب یلدا نیز با همکاری خیرین سبدهای میوه تهیه و بین 50 خانوار یتیم، نیازمند و آسیب دیده از کرونا در روستای قاسمعالی توزیع شد.

 

مختاری حضور در جمع پرستاران بیمارستان رستمانی پارسیان و همچنین کارکنان خانه بهداشت روستا و تجلیل از فعالان این مرکز را از برنامه های سالروز میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار کانون فرهنگی هنری صادقیه برشمرد.

 

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع سیره حضرت زینب(س) و همچنین دلنوشته در رابطه با شهید قاسم سلیمانی و شهید فخری از دیگر برنامه های این کانون است.

 

گفتنی است؛ کانون فرهنگی هنری مسجد امام جعفر صادق(ع) روستای قاسمعالی از توابع بخش مرکزی شهرستان پارسیان یکی از کانون های فعال استان هرمزگان محسوب می شود.

 

 

 

 

کد خبر 1006954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha