استان فارس از فراوانی خوبی در زمینه آموزش عالی برخوردار است

رحیمی گفت: در استان فارس از فراوانی خوبی در زمینه آموزش عالی برخورداریم و از ۱۶۴ واحد مرکز آموزش عالی و ۲ هزار استاد و یک هزار و ۸۹ شرکت دانش بنیان برخورداریم که استفاده از پتاسیل آنها موجب توسعه پایدار در کشور می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (چهارشنبه 3 دی) در نشست روز پژوهش گفت: یکی از رسالت های اصلی مسئولان، سوق دادن فضای کشور به صورت آرامش و نشاط و کار و تلاش است.

استاندار فارس افزود: امروز دشمنان ما به دنبال سیاه نمایی نظام ما به عنوان نظام ناکارآمد هستند اما کشور و نظام ما در واقع در عرصه های بین المللی به ویژه در مباحث علمی و فناورانه اثرگذار است.

وی اضافه کرد: معتقدیم اگر قرار است که کشور توسعه مستمر و اثرگذار در زندگی مردم داشته باشد باید گذرگاه آن از مسیر دانشگاه و دانشگاهیان باشد.

رحیمی تصریح کرد: در استان فارس تصمیم بر این است که ارتباط تنگاتنگ با مجامع دانشگاهی و اساتید و در دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ... داشته باشیم.

وی ادامه داد: در استان فارس از فراوانی خوبی در زمینه آموزش عالی برخورداریم و از 164 واحد مرکز آموزش عالی و 2 هزار استاد که سرمایه های ملی کشور هستند و یک هزار و 89 شرکت دانش بنیان برخورداریم که استفاده از پتاسیل آنها موجب توسعه پایدار در کشور می شود.

رحیمی اعلام کرد: فعالیت های خوبی در اقتصاد، محیط زیست، زیست بوم علم و فناوری در استان انجام شده که در سطح ملی اثرگذاری دارد و به دانش بنیان کردن اقتصاد استان و کشور کمک می کند.

وی با اشاره به اقدامات علمی خوب در کشاورزی استان گفت: در کشاورزی و صنعت از تحقیقات و پژوهش خلاقانه دانشگاهی در استان استفاده می کنیم و کشاورزی به سمت کشاورزی دانش بنیان حرکت می کند.

استاندار فارس افزود: در حوزه صنعت، بهره وری از دانشگاهیان و اساتید برجسته افزایش داده شده و ارتباط خوبی بین دانشگاه و صنعت در استان ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: اولویت های تحقیقاتی استان با مشورت مجامع علمی تعیین شده است و با جذب اعتبارات در سال 98 در سطح ملی برای پنجمین بار متوالی فارس، استان برتر در پژوهش و فناوری در کشور شد که نشان از تلاش هدفمند جامعه علمی استان است.

رحیمی با تاکید بر اولویت های سال 99 برای توسعه اقتصاد کشور بیان کرد: از نتیجه این اقدامات به ویژه در سفره مردم از نظر اساتید دانشگاهی در زمینه اقتصاد، بهداشت و درمان، کشاورزی، منابع آب و محیط زیست استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در بحران کرونا با هماهنگی و همدلی در استان و تلاش های دانشگاه علوم پزشکی و سایر مراکز دانشگاهی، شاهد روند خوبی از ارائه خدمات به مردم استان در درمان و تفاهم نامه ها و ... انجام شده که قابل تقیر و تشکر است.

استاندار فارس تاکید کرد: مجموعه پارک علم و فناوری، خیرین نخبه پرور استان و بنیاد نخبگان نیز حرکت و تلاش مطلوبی در استان دارند.

کد خبر 1007001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha