۸۵درصد طرح های اشتغالزایی مددجویان امداد مازندران فعال است/تسریع روند پرداخت وام اشتغال به مددجویان مورد انتظار است

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه سال گذشته ۱۷۰ میلیارد اعتبار وام اشتغال داشتیم و ۶۰درصد از خانواده های امداد و ۴۰ درصد از غیر مددجویان برای اخذ وام به بانک ها معرفی شدند، گفت: ۸۵درصد طرح های اشتغالزایی مددجویان امداد مازندران فعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» امروز(3دی) در دیدار با معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، بیان کرد: هر مازندرانی برای گذران امورات زندگی در حال حاضر باید حدود ۶۵۰ هزار تومان درآمد داشته باشد در حالیکه این موضوع برای مددجویان ما صدق نمی‌کند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران اعلام کرد: سقف مستمری  امداد برای خانواده های یک نفره ۷۳ هزار تومان دونفره ۸۳ هزار تومان، سه نفره ۹۷ هزار تومان، چهار نفره ۱۱۳ هزار تومان  و پنج نفره به بالا ۱۳۷ هزار تومان در  ماه است که کافی نیست.

 

حجت الاسلام عالیشاه افزود: البته مستمری و یارانه شاید هم یک درآمدی باشد تا آبروی این خانواده‌ها حفظ شود، کمیته امداد در مباحث مختلف حمایتی خدمات ارائه می دهد، بخش عمده از کار امداد بحث توانمندسازی خانواده‌ها است.

 

وی گفت: خانواده‌ها را به دو گروه ناتوان و باز توان تقسیم کردیم، در بحش بازتوان زمینه برای احیای فرهنگ کار و تلاش با برگزاری دوره آموزشی برای ۱۹ هزار نفر آماده کردیم آموزش ۱۰ هزار نفر انجام شد که ۵۰ درصد خروجی در بحث اشتغال داشتیم که خوشحال کننده بود‌.

 

حجت الاسلام عالیشاه عنوان کرد: برای هر طرح اشتغال ناظران امداد فعال هستند هر ناظر در ماه ۱۴۰ طرح را بازدید می‌کند، راستی آزمایی هزار طرح‌ اشتغال در ایام کرونا در پنج شهرستان با ۱۲ اکیپ توسط ناظران انجام شد به این نتیجه رسیدیم که ۸۵ درصد از طرح‌ها فعال هستند و درآمد جاری دارند، ۱۵ درصد باقیمانده غیرمددجوی تحت حمایت بودند و الزامی به رعایت مقررات این نهاد را نداشتند.

 

وی با تاکید بر مهم بودن بحث اشتغال گفت: سال گذشته ۱۷۰ میلیارد اعتبار 60درصد از خانواده های امداد و  ۴۰ درصد از غیر مددجویان برای اخذ وام معرفی شدند. وام امسال ۲۰۶ میلیارد تومان است تا الان ۱۲۰ میلیارد تومان جذب شد انتظار داریم جلسات کارگروه اشتغال در استان مستمر باشد.

 

حجت الاسلام عالیشاه اظهار کرد: تعدادی از بانک‌ها در پرداخت وام به مددجویان سخت‌گیری دارند شاید با تذکرات شما تا پایان دی ماه اعتبارات را جذب کنیم، ایام کرونایی است برخی نهادها تعطیل هستند ولی ما در امداد پای کار هستیم.

 

مدیرکل کمیته امداد استان مازندران خاطرنشان کرد: در تشکیل پرونده ۷ هزار و ۵۰۰ پرونده اشتغال تشکیل شد در جذب اعتبارات هیچ مشکلی نداریم به بانک‌ها معرفی کردیم هر کسی را که بخواهیم می توانیم جایگزین کنیم.

 

وی ادامه داد: تشکیل کانون خیرین اشتغال و مراکز تخصصی نیکوکاری اشتغال با نام معین الضعفا را در هر شهرستان خواهیم داشت که نیاز به مجوز تشکیل کانون خیرین استان از جانب شما داریم، حجم کار امداد بسیار بالا است، تفاهم نامه‌ای با بسیج سازندگی امضا کردیم تا در ۱۰ سرفصل همکاری مشترک در بحث آموزش و راهبری شغلی و ... داشته باشیم.

 

حجت الاسلام عالیشاه یادآور شد: امداد استان به 3800بیمار صعب العلاج خدمت رسانی می کند که از این تعداد 1800بیمار ایزی لایفی هستند  برای تامین ایزی لایف این بیماران نیازمند همراهی خیرین هستیم.

 

وی با بیان اینکه 2هزار و 800یتیم و 8000 نفر در قالب طرح محسنین افرادی که مشکلات زیادی دارند مثل چند دانش آموزان و بیمار صعب العلاج و... دارند از خدمات مادی و معنوی امداد استان بهره مند می شوند، افزود: در پویش و پایش فقر استان به این نتیجه رسیدیم که یک نفر فقط به خواهد شکمش سیر بشود باید650هزار تومان درآمد داشته باشد.هروز 16قلم کالا را قیمت می گیریم و برآورد قیمت برای اهدای سرانه ایتام و محسنین می شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه در بحث نظارت بر اشتغال جدی ورود پیدا کردیم، ادامه داد:طرح‌ها شاید با درآمد کم مواجه شوند ولی با شکست مواجه نخواهند شد.

 

وی از تامین جهیزیه نوعروسان تحت پوشش امداد به عنوان یکی از مهمترین خدمات امداد یاد کرد و گفت: سهم جهیزیه کمیته امداد 2میلیون و 500هزار تومان است و با همراهی خیرین مرحله اول و دوم جمعاً 400نفر به ازای هر نوعروس 10میلیون تومان اهدای جهیزیه داشتیم و در مرحله سوم 400جهیزیه به ازای هر نفر 15میلیون تومان جهیزیه اهدا شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد مازندران اذعان کرد: برای اولین بار در طول این چهل سال ساخت حدود هزار و ۲۰۰ مسکن محرومین را شروع کردیم که حدود 800مددجو پروانه ساختمان دریافت کردند امید داریم تا پایان سال احداث شود.

 

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه درخواست داریم از بانکها بخواهید در پرداخت این ۷ هزار سهمیه وام اشتغال در استان کمک کنند، گفت: سال قبل پرداخت ۲۰ میلیارد از اعتبارات ما به سال بعد موکول شد که به دلیل کم کاری بانک‌ها اتفاق افتاد امیدواریم امسال همکاری کنند.

 

کد خبر 1007063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha