نرخ ازدواج در گلستان با میانگین کشوری یکسان است

حق شناس گفت: در هشت ماهه نخست امسال آمار ازدواج در استان گلستان با میانگین کشور یکسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز(چهارشنبه ۳ دی) در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان گلستان اظهار کرد: امروز (سوم دی ماه) مقارن با صد و سومین سالگرد تشکیل اداره کل ثبت احوال و صدور شناسنامه در ایران است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: در سطح کشور و استان گلستان دو واقعه ازدواج و ولادت از اهمیت بالایی برخوردار است، گرچه اداره کل ثبت احوال چهار واقعه طلاق، فوت، ازدواج و ولادت را ثبت می کند اما این دو واقعه مبارک تر است.

 

وی با بیان اینکه در هشت ماهه نخست امسال آمار ازدواج در گلستان با میانگین کشور یکسان است، تصریح کرد: استان گلستان از لحاظ واقعه ولادت نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوب تری دارد.

 

حق شناس یادآور شد: اگر ولادت ها برای هر خانواده ۲/۱ اتفاق نیفتد و یا به عبارتی دیگر هر خانوار دو فرزند نداشته باشد امکان جایگزینی جمعیت نیست و این مهم برای کل کشور و همچنین استان گلستان که در معرض خطر عدم جایگزینی جمعیت قرار دارد یک زنگ خطر محسوب می شود.

 

استاندار گلستان، مشکلات پیش روی جوانان را یکی از علل کاهش تعداد فرزند و معضل عدم‌جایگزینی جمعیت برشمرد و گفت: در این جلسه مصوب شد اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن برای مسکن جوانان تدبیری اتخاذ کنند، همچنین مقرر شد دانشگاه علوم‌پزشکی و بهزیستی گلستان به خانوارهایی که به هر دلیلی برای فرزندآوری با مشکلات پزشکی مواجه هستند خدمات مشاوره ای ارائه کنند.

 

کد خبر 1007071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha