خروجی فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها باید تقویت جریان انقلابی باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که امروز باید جریان‌های انقلابی در دانشگاه ها بیشتر تقویت شوند، گفت: تقویت این جریان‌های اصیل که برخواسته از متن انقلاب اسلامی هستند بهترین راهکار برای مقابله با توطئه‌های و هجمه‌های دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلیمن«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(3دی) در نشست صمیمی با مسئولین نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های مازندران اظهار کرد: همه باید در دانشگاه ها دنبال تقویت جریان انقلابی باشیم و نگذاریم چراغ انقلاب در دانشگاه ها کم فروغ شود؛ یعنی با بی دینی و هم با دینداری غیر انقلابی مبارزه کنیم.

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: باید خروجی کارهای ما این باشد که جریان انقلابی تقویت شود. اگر در دانشگاه ها این هدف را سر لوحه قرار دهیم به همه چیز دست پیدا خواهیم کرد. وقتی می گوئیم انقلاب اسلامی یعنی دیانت، اسلام، فرهنگ، استکبارستیزی و مبارزه با ظلم و فساد را در کنار هم ببینیم.

 

وی اذعان کرد: برای مواجهه با استکبار، چه استکبار سیاسی و چه استکبار علمی که هدفش جدا کردن دین از علم و مقابل هم قرار دادن آنهاست؛ قطعا به پیش زمینه ای از رشدیافتگی فرهنگی و اعتقادی نیاز داریم، قرآن هم پیش زمینه مبارزه با بت ها و طواغیت را رشد بیان می کند. (وَلَقَدْ آتَيْنَا إِبْرَاهِيمَ رُشْدَهُ مِن قَبْلُه...)

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان شد: بنابراین یکی از اصلی ترین وظایف نهادهای نمایندگی در دانشگاه ها ایجاد پیش زمینه های فرهنگی و اعتقادی و در کل رشدیافتگی است.

 

وی بیان کرد: هدف از تشکیل این جلسات هم، پیدا کردن راهکارهای موفقیت در زمینه رشدیافتگی فکری، فرهنگی و اعتقادی در دانشگاه هاست که با هم اندیشی و همفکری و آسیب شناسی به آن خواهیم رسید.

 

کد خبر 1007078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha