ساخت ۷۰ هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان

حسینی گفت: از آغاز برنامه چهارم توسعه تا سال ۹۸ بالغ بر ۷۰ هزار واحد مسکونی روستایی با پرداخت تسهیلات با کارمزد بانکی پایین ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید محمد حسینی» عصر امروز (چهارشنبه 3 دی) در جمع مدیران دستگاه های اجرایی اظهار کرد: میزان تراکم واحدهای مسکونی در روستاها به صورت میانگین در کشور 140 واحد و در استان گلستان 240 واحد است و این مهم نشان می دهد که روستاهای ما نیاز به توسعه از نظیر میزان اراضی دارند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان ادامه داد: با مذاکراتی که با رئیس سازمان بنیاد مسکن داشتیم درصدد هستیم که در طرح هادی به منظور تامین زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهای مسکونی از محل الحاق بافت اقدام شود.

 

حسینی بابیان اینکه 850 هزار نفر از جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند، بیان کرد: با پرداختن به مسکن روستایی می توانیم نیاز زوجین برای تامین مسکن روستایی تامین کنیم و از آغاز برنامه چهارم توسعه تا سال 98 بالغ بر 70 هزار واحد مسکونی روستایی با پرداخت تسهیلات با کارمزد پایین بانکی ساخته شده است.

 

وی به وجود 228 هزار واحد مسکونی روستایی اشاره کرد و افزود: در روستاها برای ساخت منازل مسکونی با زیربنای بیش از 100 متر مربع علاقمندی زیادی وجود دارد و باید از اهرم های تشویقی برای ساخت واحدها در مقیاس کوچکتر از 100 متر استفاده شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان یادآور شد: کاهش کارمزد بانکی کمتر از 10 درصد و افزایش بازپرداخت تسهیلات از جمله خواسته های متقاضیان مسکن به شمار می رود.

 

 

کد خبر 1007109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha