روحانیون و طلاب شاهرودی خون اهدا کردند

حجت الاسلام امینی گفت: جمعی از ائمه جمعه و جماعت و اساتید حوزه علمیه شهرستان شاهرود با حضور در پایگاه انتقال خون شاهرود خون اهدا کردند.

 حجت الاسلام «عباس امینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان با اشاره به اینکه  جمعی از ائمه جمعه و جماعت و اساتید حوزه علمیه شهرستان شاهرود در راستای پویش نذر خون با حضور در پایگاه انتقال خون شاهرود خون اهدا کردند گفت:هدف از این کار مشارکت روحانیان در امر خداپسندانه اهدای خون  است.

 

امام جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه در مدت شیوع کرونا طلاب و روحانیون در سراسر کشور و شهرستان شاهرود در خدمت به مردم تلاش‌های فراوانی کردند  ادامه داد: اهدای خون نمادی از همدلی، احساس مسئولیت و از خالص‌ترین نمونه‌های نوع‌دوستی است چراکه در هیاهوی زندگی مادی، اهداکنندگان خون قهرمانانی هستند که بدون هیچ توقع و چشم‌داشتی بخشی از وجودشان را در اختیار همنوعان خود قرار می‌دهند.

 

وی با  اشاره به اینکه انتقال خون نقش مهمی در انتقال حیات و زندگی به نیازمندان و بیماران ایفا می کند اظهارداشت: اهدای خون یکی از اعمال بشر دوستانه بوده و نماد ایثارگری و فداکاری به منظور نجات جان بیماران نیازمند به خون به شمار می آید.

 

حجت الاسلام امینی ادامه داد: آموزه های اسلام همواره مبتنی بر حس انسان دوستی و محبت و احترام به دیگران است و کمک به دیگری جزو متعالی ترین درس‌ها و اهداف عالیه دین مقدس اسلام به شمار می آید و همچنین در آیات و روایات بر ارج نهادن به کار نیک و خیر تأکید فراوان شده است.

 

امام جمعه شاهرود به نقش اهدای خون در ارتقاء سلامت اجتماع نیز اشاره داشت وافزود: ترویج فرهنگ اهدا خون ضمانت‌کننده سلامت جامعه است زیرا بر سلامت اهدا‌کننده نیز اثرات سازنده می‌گذارد و جان یک بیمار نیازمند را هم نجات می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه  اهدای خون هم اجر معنوی و هم آثار و برکات دنیوی دارد از مردم خواست، به این امر اهتمام داشته باشند تا فردی به دلیل کمبود خون دچار آسیب نشود.

کد خبر 1007127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha