درخواست بازنشستگی پیش از موعد ۷۴۶ نفر تأیید شده است

آشتاب، با بیان اینکه کارگران مشاغل سخت با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند، گفت: درخواست بازنشستگی پیش از موعد ۷۴۶ نفر تأیید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی آشتاب»، امروز(3دی) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان‌آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: کارگران بیمه شده مشاغل سخت، طبق قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آن‌ها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

 

آشتاب ادامه داد: در این راستا تقاضای آن‌ها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدیدنظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان‌آور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به فعالیت کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور با تشکیل ۳۱ جلسه و کمیته تجدیدنظر مربوطه با تشکیل ۱۱ جلسه نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور، گفت: از تعداد هزار و پنج درخواست که در کمیته بدوی و تجدیدنظر مطرح شده، ۷۴۶ درخواست مورد تأیید قرار گرفته است.

 

آشتاب با اشاره به اینکه ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به‌صورت دوره‌ای و زمان‌بندی شده مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: کارفرمایان کارگاه‌های مختلف مکلف و موظف به ایمن‌سازی محیط کار،رعایت آئین‌نامه‌های مرتبط و  ضدعفونی کردن واحدهای خود در مقابله با ویروس کرونا هستند.

کد خبر 1007144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha