پرداخت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا

حق شناس گفت: تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه هایی که کسب و کار آنها در کرونا آسیب دیده پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» شامگاه امروز(چهارشنبه 3 دی) در گفتگوی خبری اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی طرح بسیار مهمی است که در حال اجرا است و سخنگوی وزارت بهداشت امروز در گلستان حاضر شد و از این طرح بازدید کرد و این طرح را بسیار موفقیت آمیز در استان دانستند.

 

استاندار گلستان ادامه داد: ماه های پایانی کرونا را طی می کنیم و اگر این ماه های پایانی را رعایت کنیم، می توانیم با کمترین آسیب از این اپیدمی عبور کنیم، همه مسئولان پای کار هستند و دانشگاه علوم پزشکی استان از خود یک کارنامه درخشانی به جای گذاشته است.

 

حق شناس متذکر شد: درخواست ما از کارکنان دولت این است که فعالیت های خود را در بستر دولت الکترونیک گسترش دهند تا مراجعات مردم کمتر شود.

 

وی با بیان اینکه اگر همه از ماسک استفاده کنند 90 درصد از شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا می کند، تصریح کرد: قیمت ماسک نیز نسبت به روزهای نخست شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرده است.

 

استاندار گلستان ابراز داشت: میزان تولید ماسک استان نسبت به اسفند ماه سال گذشته افزایش یافته و روزانه بیش از 400 هزار ماسک در استان گلستان تولید می کنیم.

 

حق شناس افزود: تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه هایی که کسب و کار آنها در کرونا آسیب دیده پرداخت شده، این درحالی است که 170 میلیارد تومان پرونده تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا به بانک های عامل معرفی شده بود ولی برخی از این افراد برای دریافت تسهیلات مراجعه نکردند.

 

وی بیان کرد: در تسهیلات رونق تولید و بازسازی و نوسازی در هشت ماهه گذشته یک هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و استان گلستان در بین استان های کشور رتبه سوم را دارد.

 

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در کرونا هیچ بنگاه اقتصادی را تعطیل نکردیم و شهرک های صنعتی به کار خود ادامه دادند و در بازار می بینید که با وجود تحریم های ظالمانه توانستیم شرایط را مدیریت کنیم.

 

حق شناس بر ضرورت بیمه مسکن روستایی  تأکید کرد و یادآور شد: 240 هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان گلستان وجود دارد که 70 هزار واحد مسکونی روستایی بیمه هستند، همچنین 50 هزار واحد مسکونی روستایی در روزهای آینده بیمه می شوند و 40 هزار واحد مسکونی تازه ساخت نیز از سوی بنیاد مسکن در بازه 15 ساله بیمه هستند.

 

 

کد خبر 1007186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha