نمونه گیری سریع از تمام موارد تماس مبتلایان کووید ۱۹ در دزفول  

پورآئین از انجام نمونه گیری و تست سریع از تمامی موارد در تماس با مبتلایان کووید ۱۹ در دزفول تیم مراقبتی طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

«رضا پورآیین» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دزفول از ۱۵ آذر سال جاری آغاز شده که در این طرح تعداد ۸۷ تیم حمایتی، ۸۷تیم مراقبتی و ۳۳ تیم نظارتی کل شهرستان را پوشش می دهند.

 

رئیس مرکز بهداشت دزفول با اشاره به اینکه این طرح که به صورت محله و خانواده محور در حال انجام است افزود: در مرحله اول پس از شناسایی اولین مورد بیماری، در اسرع وقت تیم مراقبتی به درب منزل بیمار اعزام و از تمامی موارد در تماس با بیمار، نمونه گیری (تست سریع) به عمل آمده و نتیجه آزمایش پس از ۳۰ دقیقه در همان محل به افراد اعلام و آموزش های لازم در خصوص رعایت شرایط قرنطینگی و بهداشت فردی به خانوار آموزش داده می شود. 

 

وی از مردم درخواست کرد: شهروندان پس از کسب اطمینان، همکاری لازم را در این خصوص با تیم مراقبتی داشته باشند و مراقب افراد سودجو که خود را در قالب تیم مراقبتی معرفی می کنند، باشند.

 

پورآیین خاطر نشان کرد: افراد مشارکت کننده در تیم مراقبتی شامل مراقبان سلامت، بهورزان، کارشناسان بیماری ها، پرستار، نیروهای بسیج و هلال احمر هستند.

 

وی با اشاره به پلمب واحد‌های صنفی متخلف در دزفول عنوان کرد: تیم های نظارتی که شامل بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای، نیروهای بسیج و هلال احمر هستند، به صورت روزانه در قالب 33 تیم از اصناف سطح شهرستان (شهر و روستا) بازدید به عمل می آوردند.

 

رئیس مرکز بهداشت دزفول در پایان ابراز امیدورای کرد: قطعا طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت تمامی اقشار جامعه منجر به قطع زنجیره انتقال ویروس در جامعه خواهد شد.

 

کد خبر 1007196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha