تکریم از خانواده شهید هنرمند و فعال کانون فرهنگی ثامن الائمه(ع) آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: همزمان با گرامیداشت روز حماسه و ایثار شهرستان آران و بیدگل آیین نکوداشت شهید هنرمند «محمدرضا اسماعیلی» در روستای محمدآباد ابوزیدآباد از توابع شهرستان آران و بیدگل برگزار شد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با گرامیداشت چهارم دی ماه روز حماسه و ایثار شهرستان آران و بیدگل، آیین تجلیل و تکریم از شهید هنرمند «محمدرضا اسماعیلی» به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل و با همکاری کانون فرهنگی هنری ثامن الائمه(ع) و مشارکت بانک دی برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: شهید اسماعیلی متولد سال ۱۳۴۸ در نوجوانی از فعالان کانون فرهنگی هنری ثامن الائمه(ع) مسجد جامع علی بن موسی الرضا(ع) روستای محمدآباد ابوزیدآباد بود و در زمینه کتابداری در کتابخانه، گروه سرود مسجد و هنر نمایش فعالیت چشمگیری داشته است.

 

ضابطی افزود: محمدرضا در اخلاق و خلق و خوی و خشرویی نمونه بود و به کرّات درخواست اعزام به جبهه کرده بود ولی به دلیل کمی سن با درخواست او موافقت نمی ­شد، تا این که موفق شد عازم جبهه­ های نبرد حق علیه باطل شود.


وی ادامه داد: شهید اسماعیلی در سال ۱۳۶۷ در منطقه شلمچه به درجۀ رفیع شهادت نائل آمد. پیکر پاکش حدود ۱۲ سال مفقودالاثر در کربلای ایران زیر آفتاب سوزان ماند و سرانجام در سال ۱۳۷۶ در گلزار شهداي محمد آباد به خاک سپرده شد.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل خاطر نشان کرد: این شهرستان مفتخر به ۶۸ شهید هنرمند است که در رشته های نقاشی، خوشنویسی، تئاتر، تعزیه، نمایش نامه نویسی، صنایع دستی و همچنین در نویسندگی و شعر و ادب تبحر داشتند.

 

ضابطی اظهار امیدواری کرد، در طول سال برنامه تکریم شهدای هنرمند در چهار شهر آران و بیدگل، نوش آباد، ابوزیدآباد و سفیدشهر عملیاتی شود.

 

آیین تجلیل از خانواده شهید محمدرضا اسماعیلی در راستای اجرای طرح تکریم شهدای هنرمند شهرستان آران و بیدگل و با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل، بخشدار بخش کویرات، مسئول بسیج هنرمندان آران و بیدگل، اعضای کانون فرهنگی هنری ثامن الائمه(ع) و خانواده محترم شهید اسماعیلی در روستای محمدآباد ابوزیدآباد برگزار شد./

کد خبر 1007349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha