ضرورت گسترش و تولید محتوا در زمینه زنان شهیده به عنوان الگوی عملی ایثار

جمالی بر گسترش تولید محتوا در خصوص زنان شهیده استان به عنوان الگوی عملی ایثار در فضای مجازی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «احد جمالی» چهارشنبه شب در نخستین نشست ستاد استانی کنگره ملی پاسداشت ۱۷هزار زن شهیده، جانباز و آزاده بر تشکیل بانک اطلاعاتی و آمار زنان شهیده، آزاده و جانباز از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد و گفت: اگر امروز در جامعه موفقیتی می بینیم، همه مرهون فداکاری و ایثار شهدا و ایثارگران است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بدون شک در زندگی هر شهید و ایثارگری نقش یک زن چه به عنوان همسر و یا در قامت مادر شهید غیرقابل انکار بوده است.
 

وی شهادت زنان و کودکان بی دفاع را مظلومانه ترین نوع شهادت دانست و یادآور شد: نباید فراموش کنیم که تربیت مادران شهدا پس از توکل بر قدرت الهی، موجب پیروزی ما در جنگ نابرابر با رژیم بعث عراق شد.
 

جمالی به زندگی خانم «کوکب حاتمی»، زندانی سیاسی دوران شاهنشاهی اشاره کرد و گفت: مطلع شدیم که این بانو حاضر به تشکیل پرونده نبوده و خانم فرهیخته و شاعری نیز هستند؛ بنابراین پیشنهاد می شود شب شعری در فضای مجازی با حضور وی و برای تجلیل از مقام زنان شهیده برگزار شود.
 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: شهیدان زنده تا زمانی که زنده اند باید از ظرفیت آنها استفاده شود.
 

وی ادامه داد: در شرایط بحران کرونا فضای مجازی و بهره ‌گیری از فعالیت‌ های فرهنگی، بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است .
 

جمالی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت نخبگان در مراکز تصمیم ساز استفاده شود، گفت: بی شک بهره مندی از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و فرهنگی موجب ماندگاری و تاثیرگذاری بیش از پیش یک حرکت فرهنگی می شود.

کد خبر 1007353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha