نماز جمعه در هشت شهر خراسان جنوبی اقامه می شود

امینی گفت: نمازجمعه پنجم دی ماه در هشت شهر خراسان جنوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اقامه خواهد شد.

«ابوالفضل امینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: نماز جمعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فردا جمعه ۵ دی ماه در هشت نقطه از ۲۶ پایگاه نماز جمعه این استان اقامه می‌شود. 

 

مسئول ستادهای نماز جمعه استان خراسان جنوبی افزود: این آیین عبادی سیاسی در شهر‌های سربیشه، درح، مود، اسدیه، خوسف، بشرویه، ارسک و قهستان اقامه می‌شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت بیماری کرونا و برای حفظ سلامتی مردم نماز جمعه در شهر‌ستان های بیرجند، قاین، زیرکوه، سرایان، طبس، نهبندان و فردوس اقامه نخواهد شد.

 

امینی بیان کرد: آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در پایگاه‌های مجاز با کمترین زمان ممکن همراه با تب‌سنجی عمومی در مبادی ورودی محل برپایی آن، رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی بین نمازگزاران و صفوف آن‌ها برگزار می‌شود.‌

 

گفتنی است براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های خراسان جنوبی که ۴ دی ماه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بشرویه، خوسف، درمیان، سربیشه، زیرکوه، فردوس، نهبندان و سرایان در وضعیت زرد و شهرستان‌های بیرجند، طبس و قائنات در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

مطابق قبل ممنوعیت تردد در شهرهای نارنجی رنگ از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح است که تردد داخل شهرها ممنوع بوده و همچنان برقرار است. ممنوعیت ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی هم جزو محدودیت‌هایی است که ادامه دارد.

کد خبر 1007382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha