تدارک بچه مسجدی ها برای بزرگداشت ایام فاطمیه 

حجت الاسلام جمشید خاوری گفت: از هم اکنون بچه های مسجدی گروه جهادی کانون فرهنگی هنری شهید باکری در تدارک ویژه برنامه های بزرگداشت دهه اول فاطمیه هستند.

حجت الاسلام «جمشید خاوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه، گفت: از هم اکنون بچه های مسجدی گروه جهادی کانون فرهنگی هنری شهید باکری در تدارک ویژه برنامه های بزرگداشت دهه اول فاطمیه هستند.



مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب افزود: به همین منظور در اولین گام با همت اعضای کانون، مسجد و محله متناسب با ایام عزای حضرت زهرا (س) سیاه پوش می شود.



وی بیان کرد: یکی از دیگر برنامه های ویژه این ایام، برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی است و در نظر داریم در ایام فاطمیه این مراسم را در ۱۵ روستای محروم این شهرستان برگزار کنیم.



حجت الاسلام خاوری ابراز کرد: علاوه بر این نیز با همت بچه های مسجدی کانون و گروه جهادی ثقلین که از طلاب حوزه علمیه هستند، نمایشگاه فاطمیه در شهر رودبار جنوب برگزار می شود.



مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب ادامه داد: همچنین با مشارکت اعضای کانون یک نمایشگاهی تحت همین عنوان در روستای هیر شاه آباد برپا می کنیم.



وی با اشاره به فعالیت های اجتماعی کانون در ایام فاطمیه، اظهار کرد: این نمایشگاه دارای بخش‌های کعبه، ولادت حضرت محمد (ص)، واقعه غدیر، رحلت پیامبر (ص)، سقیفه بنی‌ساعد، باغ فدک، کوچه‌های بنی هاشم، خانه حضرت زهرا (س)، قبرستان بقیع است و نیز ماکت درب شکسته منزل حضرت علی (ع) برای ارائه ماجرای شهادت حضرت زهرا (س) و سیر تاریخی این واقعه جانگداز در نمایشگاه فاطمیه قرار داده شده است.
 

 

حجت الاسلام خاوری اضافه کرد: قصد داریم در راستای حفظ سلامت عزاداران هر شب تعدادی ماسک توزیع کنیم به همین منظور تعداد یکهزار عدد ماسک برای توزیع در ایام فاطمیه تهیه شده است.



مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب با اشاره به تداوم طرح راهکار ۲، عنوان کرد: علاوه بر این نیز با جلب کمک های مومنانه خیرین قرار است ۵ هزار پرس غذای نذری بسته بندی شده در بین خانوارهای نیازمند ۱۵ روستای محروم این شهرستان توزیع شود.



وی یادآور شد: راه اندازی ایستگاه صلواتی و توزیع بسته های فرهنگی متناسب با ایام فاطمیه همچون کتاب قصه کودکان از دیگر برنامه های کانون در این ایام است.

 

 

حجت الاسلام جمشید خاوری در خاتمه تاکید کرد: حضرت زهرا (س) یک الگوی مسلم علمی و دینی نه تنها برای جامعه زنان بلکه برای کل بشریت است و برنامه های دهه اول فاطمیه با هدف ترویج معارف فاطمی در جامعه برگزار می شوند.

کد خبر 1007430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha