شهروندان تاسیسات و کنتورهای آب را عایق بندی کنند

ملکی نژاد گفت: شهروندان با پشم شیشه، گونی کنفی، پوشال و لباس های کهنه لوله ها، تاسیسات و کنتورهای آب منازل را برای پیشگیری از یخ زدگی و ترکیدگی عایق بندی کنند.

«علیرضا ملکی نژاد» امروز(جمعه، ۵ دی) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا به آغاز فصل سرما و افزایش برودت هوا اشاره کرد و افزود: بروز شكستگی در تاسيسات آب آشاميدنی و يخ زدگی کنتورهای آب از عمده‌ ترين مشكلاتی است كه در فصول سرد سال به وجود می ‌آيد.

 

مدیر شرکت آب و فاضلاب بندر آستارا تصریح کرد: يكی از مسائل و نکاتی كه مشتركان آب شهرستان آستارا در فصل سرما بايد در نظر داشته باشند استفاده از شيوه‌ های مناسب برای ذوب يخ ‌زدگی در تاسيسات و كنتورهای آب است.

 

وی با بیان اینکه دلیل اصلی یخ زدگی و ترکیدگی لوله ها و تاسیسات آب قرار داشتن در فضای باز است، گفت: برای رفع مشکل یخ زدگی به مشترکان توصیه می شود با صبر و حوصله از آب ولرم و  حرارت غیر مستقیم استفاده کنند.

 

ملکی نژاد اظهارکرد: شهروندان در زمان بروز یخبندان از مواردی قبیل ریختن آب جوش بر روی کنتور، روشن کردن آتش در حوضچه کنتور و بازگذاشتن شیر آب برای رفع یخ زدگی کنتور و لوله های آب جدا خودداری کنند.

 

مدیر شرکت آب و فاضلاب بندر آستارا اضافه کرد: مشترکان با پشم شیشه، گونی کنفی، پوشال و لباس های کهنه؛ تاسیسات، کنتورهای آب و لوله های سطحی آب  منازل را برای پیشگیری از یخ زدگی و ترکیدگی عایق بندی کنند.

 

وی گفت: استفاده از روش ‌های اصولی و مناسب در حفاظت از كنتور و تاسيسات آب بايد در بندر آستارا ترويج يابد تا مشتركان در اين مواقع دچار مشكل نشوند.

 

ملکی نژاد خاطرنشان کرد: مشترکین هرگونه حادثه آب و فاضلاب را به مرکز ارتباطات مردمی ۱۲۲ اطلاع دهند.

کد خبر 1007543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha