بودجه براساس واقعیت ها تنظیم شود

حجت الاسلام باقری ارومی به بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: بودجه باید بر اساس واقعیت ها تنظیم شود و اینکه فقط روی کاغذ زیبا باشد ولی در واقع نتوان آن را محقق کرد موجب کسری بودجه و مشکلات بسیاری برای دولت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اسالم، حجت الاسلام«محمدجواد باقری ارومی» در خطبه های این هفته آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این بخش با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) به بیان فضائل و شخصیت این بانوی آسمانی پرداخت و ایشان را الگوی و اسوه مناسب برای همه بشریت معرفی کرد.

 

امام جمعه اسالم در خطبه دوم بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین(ع) به بیان تحریف واقعیت ها توسط افراد سودجو در طول تاریخ پرداخت که جریان آن تا امروز و جهت تخریب قدرت انقلاب اسلامی ما نیز ادامه داشته است و همواره عده ای جهت توجیه اهداف خود حقایق موجود را تحریف می کنند.

 

وی با بیان اینکه جریان تحریف، یک جریان سامان یافته و برنامه ریزی شده است که با ایادی مختلف و عناصر ریز و درشت به خصوص در بستر فضای رسانه ای جدید سعی در تحریف واقعیت ها و القای یأس و ناامیدی در جامعه دارد، افزود: جریان حق و رسانه های اصیل باید در مقابل جریان باطل تحریف بایستد و با ارائه واقعیت ها روح امید را به جامعه بدمند.

 

حجت الاسلام باقری ارومی با اشاره به فرارسیدن یوم الله ۹ دی و دهه بصیرت گفت: یکی از آثار بصیرت همین تشخیص حق از باطل و شناخت افراد آن جریان است.

 

خطیب نماز جمعه اسالم اضافه کرد: کسانی که بصیرت ندارند به منزله این است که در مسیر غبارآلود که تشخیص راه و مسیر سخت و دشوار است نمی توانند در صراط مستقیم حرکت کنند و حتی با کوله باری از سوابق ارزشمند از مسیر حق خارج می شوند.

 

وی به بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۰ نیز گریزی زد و اظهار کرد: بودجه باید بر اساس واقعیت ها تنظیم شود و اینکه فقط روی کاغذ زیبا باشد ولی در واقع نتوان آن را محقق کرد موجب کسری بودجه و مشکلات بسیاری برای دولت خواهد شد.

 

حجت الاسلام باقری ارومی گفت: توجه به تولید و عمران، کاهش وابستگی به نفت، استفاده کامل از ظرفیت مالیات ها مواردی است که باید در بودجه ۱۴۰۰ بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و دولت و مجلس با تعامل مناسب بودجه را به گونه ای تنظیم کنند که به نفع مردم و اقشار کم درآمد جامعه باشد.

 

امام جمعه اسالم به حملات سایبری صورت گرفته به وزارتخانه ها و سازمان های مختلف دولتی آمریکا در هفته های گذشته اشاره کرد و افزود: چنین حمله امنیتی و سرقت اطلاعات ارزشمند در ۳۰ سال اخیر و پس از جنگ سرد بلوک غرب و شرق بی سابقه بوده و همین باعث شده است آمریکا در بهت و حیرت عمیقی فرود رود.

 

وی ادامه داد: شکست هیمنه پوشالی و توخالی امنیتی آمریکا باعث شده که ابهت استکبار جهانی بیش از پیش شکسته شده و یکبار دیگر انگشت اتهام را به سمت ایران ببرد و علاوه بر ایجاد ایران هراسی موشکی و قدرت منطقه ای، اقدام به ایجاد ایران هراسی سایبری کند.

 

حجت الاسلام باقری ارومی با بیان اینکه براساس اذعان خود نهادهای امنیتی آمریکا ایران جزو پنج قدرت اول سایبری جهان است، خاطرنشان کرد: بارها و بارها گروه های سایبری کشورمان توانسته اند سایت های معتبر اروپایی و آمریکایی را هک کنند ولی تاکنون دلیلی بر انجام این حملات از سوی کشورمان اثبات نشده است اما آنچه مهم است شکست قدرت پوشالی آمریکای جنایتکار است که باید یک عده خودباخته را از خواب غفلت بیدار کند که دیگر امیدی به آمریکا نداشته باشند.

کد خبر 1007552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha