ثروت اقتصادی باید در دست جوانان انقلابی و مومن باشد

حجت الاسلام رضا سعادت فر گفت: ثروت اقتصادی باید در دست جوانان انقلابی و مومن باشد تا کشور ایران که زمینه ‌ساز صبح ظهور است، یک کشور مقتدر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۵ دی حجت الاسلام «رضا سعادت فر» در خطبه های نماز جمعه شهر جیرفت، گفت: یکی از حوزه‌های دین، نگاه به ثروت است، دین اسلام به ما می آموزد که فقر، عامل عاقبت به خیری نیست و همچنین دین اسلام به ما می‌آموزد که ثروت، عامل عاقبت به خیری نیست، الا این که همراه با تقوا یا بی‌تقوایی باشد.


امام جمعه جیرفت افزود: اگر ثروت یا فقر همراه با تقوا باشد عامل عاقبت به خیری است و اگر ثروت یا فقر همراه با بی‌تقوایی باشد عامل عاقبت به خیری نیست.


وی بیان کرد: در اسلام، یگانه راه عاقبت به خیری، تقوا است بنابراین باید در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی تلاش کرده تا زندگی ما حول تقوا، باشد.


حجت الاسلام سعادت فر ابراز کرد: در وجود انسان، میل به برتری است و بایستی انسان، اهل مسابقه‌ حب دنیا نباشد و قرآن می‌گوید؛ مسابقه بر سر کسب لطف خدا و بهشت دهید.


خطیب جمعه جیرفت اضافه کرد: ثروت اقتصادی باید در دست جوانان انقلابی و مومن باشد تا کشور ایران که زمینه ‌ساز صبح ظهور است، یک کشور مقتدر شود.


وی خاطرنشان کرد: رتبه ایران در بحث فرزندآوری ۱۴۴ و اسرائیل ۷۵ است، قرآن دشمن تراز اول مسلمانان را یهود معرفی می کند، که اکنون رتبه ۷۵ دنیا را در فرزند آوری دارد و ما رتبه ۱۴۴ را داریم و از خانواده‌ها می‌خواهیم که به موضوع فرزندآوری توجه کنند.


حجت الاسلام سعادت فر ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) با بیان این مطلب که مردم، قدر فاطمیه را بدانید زیرا عرض ادب به همه ائمه است، ابراز کرد: رعایت بهداشت و فاصله گذاری اجتماعی لازم است اما روضه، ضرورت دارد بنابراین قدر مجالس فاطمیه را بدانیم.


امام جمعه جیرفت عنوان کرد: امروز جریان تحریف رسانه ای برای توجیه سازی و استمرار تحریم‌های ظالمانه متمرکز شده و به دنبال این است که مقصر را نظام اسلامی معرفی کرده و جای شهید و جلاد را عوض کند و هدف‌شان احیای برجام نافرجام است.


وی تاکید کرد: به خانواده ها مراقب فضای مجازی باشید زیرا فضای مجازی، قتلگاه جوانان است و مسئولین بدانند که اگر در حوزه فضای مجازی کوتاهی کنند باید در فردای قیامت، پاسخگو باشند.

حجت الاسلام سعادت فر در خاتمه یادآور شد: مسئولین نسبت به رونق تولید کار کنند و مردم نسبت به عملکرد بانک ها گله مند هستند.

کد خبر 1007563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha