امدادرسانی به خودروهای در راه‌مانده از بارش برف در گیلان/مشکل قطعی برق در حال رفع است

همزمان با بارش ۱۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر برف در برخی از محورهای مواصلاتی گیلان عملیات امدادرسانی به خودروهای در راه‌مانده انجام شده و طبق اعلام مدیریت بحران استان مشکل قطعی برق تعدادی از مشترکان نیز در حال رفع است.

خبرگزاری شبستان_رشت، طبق گزارش اداره کل راهداری و سازمان هواشناسی به علت بارش برف در شب و ساعات گذشته بین 10 تا 100 سانتی‌متر برف در برخی از محورهای گیلان بر زمین نشسته از طرفی عملیات امدادرسانی به خودروهای در راه مانده و حل مشکل قطعی برق تعدادی از مشترکان نیز در حال انجام است.

«امیر مرادی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با تاکید بر اینکه عملیات برف‌روبی در محورهای مواصلاتی استان گیلان استمرار داشته و تمهیدات لازم در این زمینه از قبل اندیشیده شده بود تصریح کرد: 152 دستگاه به همراه 247 نفر پرسنل راهداری، عملیات برف‌روبی را در سطح محورهای استان گیلان انجام می‌دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از امداد و کمک‌رسانی به 78 خودروی در راه مانده خبر داد و با اشاره به اینکه این وسائط نقلیه بدون وسایل ایمنی در جاده تردد داشتند ابراز داشت: از عموم رانندگان انتظار داریم برای تردد در محورهای مواصلاتی مناطق کوهستانی و ارتفاعات گیلان حتما تجهیزات زمستانی و رنجیرچرخ را به همراه داشته باشند.

وی وضعیت پایداری برق مشترکان در نقاط مختلف گیلان را هم برشمرد و با بیان اینکه طبق گزارش شرکت برق منطقه‌ایی هیچ پست فشار قوی بدون برق در استان نداریم اذعان کرد: برق مشترکین خانگی به شکل موردی قطع شده که با تلاش پرسنل شرکت توزیع برق استان گیلان به زودی مشکلات به وجود آمده حل می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در پاسخ به این پرسش که پس از بارش برف و باران در مناطق کوهستانی و جلگه‌ای هم‌اینک شرایط استان چگونه است یادآور شد: همزمان با عبور این جبهه هوای سرد و ناپایدار از شرق استان و با اقدامات انجام شده دستگاه‌های امدادی، شرایط گیلان عادی است و مشکل خاصی در استان وجود ندارد.

«محمد دادرس» نیز با اشاره به اینکه تبعات فعالیت سامانه ناپایدار در برخی مناطق استان گیلان به شکل بارش برف و در برخی نقاط هم به شکل مخلوط برف و باران بوده است افزود: برای جلوگیری از انسداد محورها و کمک به عملیات برف‌روبی رانندگان قبل از تردد در جاده‌های کوهستانی گیلان باید به لحاظ فنی خودروی خود را کنترل کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان از بروز پدیده یخبندان در برخی نقاط استان گیلان سخن گفت و در تشریح بیشتر این موضوع تصریح کرد: امشب و فرداشب دمای هوا در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی گیلان بین 5 تا 10 درجه کاهش پیدا می‌کند بنابراین انتظار داریم تمهیدات لازم در این زمینه توسط مردم به ویژه کشاورزان و باغداران اندیشیده شود.

وی هشیاری و توجه کشاورزان و باغداران به اطلاعیه‌های هواشناسی و نگهداری از باغات کیوی و مرکبات در مقابل سرمازدگی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: پوشاندن کنتورهای آب، برق و گاز در مقابل یخبندان پیش‌رو نیز از دیگر اقداماتی است که باید توسط مشترکان جدی گرفته شود.

 

کد خبر 1007564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha