گذشت انسان‌ها نسبت به هم از عوامل ماندگاری عزت و عظمت اسلام است

ماموستا فایق رستمی گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل ماندگاریِ عزت و عظمت اسلام، گذشت انسان‌ها نسبت به یکدیگر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: انسان‌ها هرچه نسبت به همدیگر بیشتر گذشت و بخشش داشته باشند به همان میزان به جهان اسلام عزت می‌بخشند.

 

وی با اشاره به اینکه گذشت انسان‌ها به هم از عوامل ماندگارب عزت و عظمت اسلام است، گفت: در این روزها که جهان بشریت به خاطر شیوع کرونا در سختی هستند در این مکان با برکت از خداوند عاجزانه بخواهیم که شر این ویروس را از دنیا بکند.

 

وی بیان کرد: دنیا همین نیست که نگاه می‌کنیم هرآنچه انجام می‌دهیم در دنیای باقی در مورد آن از ما سوال می‌شود.

 

امام جمعه سنندج با بیان اینکه، خداوند تبارک و تعالی بزرگترین و جامع‌ترین برنامه را برای انسان‌ها فرستاده است، اعلام کرد: قرآن جامع‌ترین و کامل‌ترین برنامه زندگی برای انسان‌ها است.

 

ماموستا رستمی گفت: تدبر در قرآن و حرکت براساس دستورات آن بهترین راه برای سعادت انسان در دنیا و آخرت است.

 

وی اضافه کرد: خداوند تبارک و تعالی بزرگترین برکت را در مال حلال قرار می‌دهد و روز به روز به آن اضافه می‌کند.

 

وی همچنین به علم انسان‌ها پرداخت و افزود: خداوند در مورد علم انسان‌ها و استفاده از آن در راه ارشاد و راهنمایی دیگران سوال می‌کند، علمی که خروجی آن تولید بمب اتم و به خاک و خون کشیدن جامعه بشریت باشد، ارزشی ندارد.

 

امام جمعه سنندج در پایان گفت: علمی ارزشمند است که منجر به هدایت انسان‌ها شود، علمی که بر قلب پیامبر مکرم اسلام جاری بود و با آن جهان را هدایت کرد بهترین علم است.

 

براساس اعلام مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، با توجه به اینکه وضعیت شهرستان‌های استان نارنجی اعلام شده بود. این هفته نماز جمعه در تمام شهرستان‌های استان کردستان برگزار شد.

کد خبر 1007577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha