استان سمنان می تواند سرریز جمعیت تهران را در خود جای دهد

دکتر محمود احمدی نژاد در جلسه استانی هیئت دولت در سمنان با بیان اینکه این استان می تواند سرریز جمعیت تهران را در خود جای دهد از وزرا و مسئولین خواست که نگاه ویژه‌ای در این خصوص به استان داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، دکتر محمود احمدی نژاد، شب گذشته(14 دی) در نشست استانی هیئت دولت در سمنان بر ضرورت رفع مشکل آب استان سمنان تأکید کرد و از وزیر نیرو خواست موضوع آبرسانی به این استان را هرچه سریع تر پیگیری و تا پایان دولت دهم نهایی کند.


رئیس جمهور همچنین از وزیر راه و ترابری نیز خواست که راه ارتباط استان سمنان را با استان مازندران هرچه زودتر برقرار کند.


وی با اشاره به اهمیت آزادراه قم – تهران – سمنان – مشهد تصریح کرد: با راه اندازی این بزرگراه ارتباط سایر شهرها نیز با سمنان برقرار می شود که این اقدام رونق استان را به دنبال خواهد داشت.


دکتر احمدی‌نژاد در ادامه وزیر صنایع و معادن را مورد خطاب قرار داد و از وی خواست برای پیشرفت هر چه بیشتر این استان بخشی از صنعت خودروسازی کشور به سمنان به ویژه در مناطق محروم این دیار انتقال پیدا کند.


رئیس جمهور خطاب به وزیر صنایع اذعان داشت: وزارت صنایع باید نگاه ویژه ای به استان سمنان داشته باشد زیرا زمان آن فرا رسیده تا شهرک های صنعتی و کارگاه های موجود هرچه سریع تر تجهیز و موانع احداث آن برطرف شود.


دکتر احمدی نژاد در ادامه از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست تا موضوع تجهیز بیمارستان های استان را نیز هر چه سریع تر مورد پیگیری قرار دهد.


احداث پارک های فناوری و مراکز رشد جهت تقویت استعدادهای استان، شناسایی و پرورش استعدادهای ورزش و توسعه کشاورزی، اشتغال و گردشگری، انتقال گاز به تمام شهرها و روستاهای استان، استفاده از نیروهای بالقوه و بالفعل فرهنگی در استان از دیگر موضوعاتی بود که رئیس جمهور به آنها اشاره کرد و گفت: استان سمنان از استان هایی است که دارای نیروهای فرهنگی با استعدادی است و استفاده از این ظرفیت‌ها موجب رشد و شکوفایی هرچه بیشتر استان را فراهم خواهد کرد.


رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی های استان سمنان و مردم این دیار اشاره و خاطر نشان کرد: مردم سمنان مردمی صمیمی، فرهنگی و انقلابی هستند و اگر چه به ظاهر استان آرامی است اما سابقه سه قرن مرکز امپراتوری را در خود جای داده است.

 

وی افزود: از سویی در دوره سیاه برخی پادشاهان، مرکز مقاومت مردمی بوده و در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز مردم این دیار دلاورمردی های بسیاری از خود به نمایش گذاشته اند.


رئیس جمهور با قدردانی از حضور گسترده و باشکوه مردم استان سمنان در استقبال از خادمان خود تصریح کرد: صبح امروز مردم این دیار همچون گذشته، حماسه بزرگی را به نمایش گذاشتند، به طوری که به جرأت می توان گفت همه مردم استان با حضور در خیابان ها، استقبال از خادمین خود را بهانه ای برای فریاد عزت و سرافرازی قرار دادند و این یکی از ویژگی های تاریخی و مهم مردم این استان است.


پایان پیام/

کد خبر 10076

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha