حماسه ۹ دی نماد ولایتمداری و بصیرت  آحاد ملت ایران بود

حجت الاسلام ابراهیمی پور حماسه ۹ دی را نماد ولایتمداری، بصیرت و غیرت دینی آحاد ملت ایران دانست و گفت: مردم با حضور گسترده در راهپیمایی ۹ دی حماسه ای ماندگار را خلق کردند و این روز را باید روز بیعت امت با امام نامید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام علی ابراهیمی پور» ظهر امروز (جمعه 5 دی) در آئین عبادی سیاسی خطبه های این هفته نماز جمعه آبادان، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه اظهار کرد: حضرت زهرا (س) چه از لحاظ سیره فردی، چه اجتماعی و چه سیاسی الگوی همه اقشار است.

 

خطیب نماز جمعه آبادان حضرت فاطمه (س) را اولین شهیده دفاع از مکتب ولایت دانست و افزود: پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) یکی از کسانی که با همه توان خود از ولایت در ابعاد و شیوه های مختلف دفاع کرد حضرت زهرا (س) بود و امروزه نیز حس می شود که آن شیوه نیاز است، لذا اگر کسی بخواهد امروزه از امام و ولایت دفاع کند بهترین شیوه تبعیت از سیره حضرت فاطمه (س) است.

 

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره روحانی مبارز مرحوم آیت الله جمی (ره) امام جمعه فقید این شهرستان اضافه کرد: یکی از ویژگی های مرحوم آیت الله جمی (ره) قبل و بعد جنگ داین بود که همیشه مسیر ولایت قرار داشت؛ وی در زمان جنگ در آبادان و در کنار مردم و رزمندگان ماند و ضمن فرماندهی، با سخنان خود در خطبه های دشمن شکن نماز جمعه قوت قلبی برای همه رزمندگان و سراسر کشور بود، پس از جنگ نیز به عنوان سرباز امام و رهبری، صدای مردم برای حل مشکلات آنها بود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور همچنین به اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: اگر بخواهیم مکتب شهید سلیمانی را بشناسیم باید نگاهی به 22 سال اخیر زندگی این بزرگمرد تاریخ اسلام بیاندازیم، وقتی نگاه کنیم متوجه خواهید شد که زندگی ایشان چه فردی، چه نظامی، چه سیاسی، چه اقتصادی و چه فرهنگی و در همه حوزه های مختلف یک مکتب بوده است.

 

وی تصریح کرد: در عرصه نظامی همه معتقد هستند که این شهید والامقام بی بدیل و بی نظیر بود، چه در دوران دفاع مقدس، چه در سوریه و چه در عراق توطئه های آمریکا، دولت های اروپایی و داعش که با هزاران امید آمدند آن را برای ضربه زدن به ایران تاسیس کردند اما شهید سلیمانی در جنگ 33 روزه و 22 روزه و 50 و خورده ای روزه چه در فلسطین و چه در سوریه و لنبان دشمن را زمین گیر کرد.

 

امام جمعه آبادان تاکید کرد: این مسئله را خود دشمنان عنوان می کنند که 11 سپتامبر را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران راه اندازی کرده اند، در جنگ عراق و سوریه با داعش که گلوله های کلاش آنها تا بیخ گوش کاخ اسد می رسید سردار سلیمانی همه را ناکام گذاشت.

 

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی به صحبت های مقام معظم رهبری ایمان و باور داشت ابراز کرد: یکی دیگر از ویژگی های شهید سلیمانی عدم ترس از دشمنان بود، این نیز یک مکتب است که انسان در هیچ حوزه ای از دشمن ترسی نداشته باشد، شهید سلیمانی سعی می کرد سختی ها و زحمت ها را در میدان های مختلف تحمل کند چراکه مطمئن بود پیروز می شود، تقوا و معنویت را چه در جنگ و چه در بعد از جنگ داشتند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور با اشاره به اینکه شهید سلیمانی نه تنها قهرمان ملت ایران و امت اسلامی است بلکه قهرمان جامعه بشریت بود و هر کجا مظلومی وجود داشت ایشان به فریادش می رسید عنوان کرد: باید مکتب شهید سلیمانی احیا شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود 9 دی را روز بصیرت ملت ایران خواند و بیان کرد: دشمن همیشه به دنبال آن است یا خود جای پایی پیدا کند برای ایجاد فتنه و یا عوامل داخلی دشمن این فضا را برای فتنه فراهم کند؛ در انتخابات سال 88 دیدیم عده ای فضا را برای ایجاد فتنه فراهم آوردند.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه دشمن شناسی و بصیرت مردم ایران در 9 دی فتتنه دشمنان را نابود و مدیریت هوشمندانه رهبر معظم انقلاب دشمنان را ناامید کرد گفت: تهدید فتنه در 9 دی تبدیل به فرصت شد و یک شکوه تاریخی بزرگ در این روز برای تاریخ ایران اسلامی ثبت شد.

 

وی حماسه 9 دی را نماد ولایتمداری، بصیرت و غیرت دینی آحاد ملت ایران دانست و خاطر نشان کرد: مردم به خوبی با حضور گسترده در راهپیمایی 9 دی حماسه ای ماندگار را خلق کردند و این روز را باید روز بیعت امت با امام نامید.

 

حجت الاسلام ابراهیمی پور همچنین با اشاره به مسئله قرارداد FETF اذعان کرد: کسانی که به دنبال تصویب این لایحه هستند صلاح کشور را نمی‌خواهند، با پذیرفتن آن دیگر نمی‌شود تحریم‌ها را دور زد، روزی اعلام کردند با امضای برجام تحریم ها لغو و مشکلات مردم رفع می شود اما تحریم ها لغو که نشد هیچ اضافه هم شد.

 

وی اضافه کرد: نماینده ایران در سازمان ملل اعلام کرد بیش از 1500 تحریم پس از برجام بر علیه جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسیده است. امروز نیز اعلام می کنند اگر این لایحه و پالرمو به تصویب برسد می توانند مشکلات اقتصادی را حل کنند یا واقعا نمی دانند و یا می دانند و می خواهند کشور را به لبه پرتگاه برسانند.

 

امام جمعه آبادان با اشاره به سخنان مکرر مقام معظم رهبری و هشدار نسبت به لایحه های استعماری و تصویب آنها در کشور عنوان کرد: ما باید مراقب اوضاع داخلی و خارجی کشور باشیم تا مبادا آمریکا بتواند بر ما تسلط پیدا کند، همانطور که اکنون در حال دور زدن تحریم ها هستیم، روزی 300 بشکه نفت می فروختیم و اکنون روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه می فروشیم.

‌‌‌‌‌

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به چندین محور مختلف از جمله اهمیت رسانه و فضای مجازی و ثبات در کشور اشاره کرد و ادامه داد: باید اتحاد با یکدیگر را حفظ کنیم و مراقب فضای مجازی باشیم که سوء استفاده گران از آن فضای ناامنی برای مردم نسازند و اطلاعات ما در دست آمریکایی ها قرار نگیرد.

 

کد خبر 1007635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha