برگزاری محفل انس با قرآن به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار دلها در سنندج

حجت‌الاسلام محمد کاروند گفت: به مناسبت سالکرد شهادت سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی، محفل انس با قرآن کریم در سنندج برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: محفل انس با قرآن کریم به مناسبت سالروز شهادت سردار دلها و با حضور قاری بین‌المللی استاد سید محمد جواد حسینی در امامزاده پیرعمر سنندج برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، افزود: محفل انس با قرآن کریم به دلیل شیوع ویروس کرونا، بدون اعلام فراخوان عمومی برگزار شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: برای اینکه عموم مردم بتوانند از این محفل نورانی بهره ببرند کانال آپارات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه به آدرس kordestanawqaf به صورت آنلاین این محفل قرآنی را نمایش خواهد داد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این برنامه‌ها، زمینه آشنایی بیشتر جوانان و‌ نوجوانان استان کردستان را با شخصیت قرآنی حاج قاسم فراهم کنیم.

 

کاروند به دیگر فعالیت‌های قرآنی انجام شده توسط این اداره‌کل در استان اشاره کرد و یادآور شد: همچنین برگزاری کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم نیز با حضور قاریان استانی و روحانیون اهل سنت در سنندج برگزار شد.

 

وی اضافه کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه بعنوان قطب فرهنگی مطرح هستند و از این ظرفیت در استان برای برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی از جمله محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت قرآن استفاده می‌شود.

 

وی در پایان گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا از ظرفیت فضای مجازی نیز در برگزاری فعالیت‌های دینی و فرهنگی استفاده می‌شود.

 

کد خبر 1007652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha