طرح ملی«ایران قوی» می‌تواند بسترساز حضور جوانان انقلابی و خلاق باشد

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س)با بیان اینکه باید تلاش شود تا طرح ملی« ایران قوی» به شکل فاخر، قوی و تأثیرگذار در کشور اجرایی شود گفت: چراکه این طرح می تواند بسترساز حضور جوانان دغدغه مند، انقلابی و خلاق باشد.

«مریم معین الاسلام» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با بیان این که یکی از کلیدواژه های بسیار مهم مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، تأکید بر زمینه سازی تحقق "ایران قوی" است، اظهار داشت: اجرای طرح هایی از قبیل" ایران قوی" از سوی ستاد کانون های فرهنگی و هنری کشور، یکی از الزامات مهم لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که امیدواریم این رویکرد به شکل قوی، فاخر و تأثیرگذار دنبال شود.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) با اشاره به این که ما بر اساس کلام امام (ره) به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی، مسئولیت مهمی در قبال حفظ و تقویت این نظام و انقلاب برعهده داریم، گفت: اگر در رهنمودهای گهربار امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به خوبی دقت کنیم، متوجه می شویم که از نگاه امامین انقلاب، انقلاب اسلامی، زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است و از این رو باید شرایط را به گونه ای رقم بزنیم که پرچم این انقلاب و نهضت به دست صاحب اصلی آن برسد.

 

معین الاسلام همچنین افزود: در مضامین روایی ما به طور مکرر بر این مساله تأکید شده که مهم ترین عنصر و مؤلفه در برپایی تمدن بزرگ مهدوی، وجود جوانان معتقد، باورمند و تلاشگر است و لذا نقش جوانان در برپایی تمدن بزرگ مهدوی یک نقش بی بدیل و بی نظیر می باشد.

 

وی بیان داشت: امروز فرصت ارزشمندی برای مردم کشور ما در جهت زمینه سازی در این باره وجود دارد و حال آن که اگر ما نتوانیم به درستی از این فرصت استفاده کنیم، چه بسا این نعمت در اختیار دیگران قرار گیرد و خدای ناکرده ما از آن محروم شویم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: بنده به عنوان کسی که حدود چهار دهه است در عرصه های مختلف فرهنگی و مدیریتی و نیز تدریس در حوزه و دانشگاه فعالیت دارم، معتقدم تا زمانی که به طور جدی نسل جوان در وسط میدان نباشند و نقش آفرینی نکنند، مملکت ما به معنای واقعی کلمه اصلاح نخواهد شد.

 

وی افزود: از این رو اجرای طرح هایی چون طرح ایران قوی می تواند به خوبی بسترساز حضور جوانان دغدغه مند، انقلابی و خلاق در این زمینه باشد و به این خاطر جا دارد از دست اندرکاران این برنامه به طور ویژه تقدیر و تشکر کنیم.

 

معین الاسلام در خاتمه ابراز داشت: انشاالله که همه ما بتوانیم با عمل به فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری و تحقق ایران قوی در ابعاد و عرصه های گوناگون، زمینه ساز شکل گیری دولت مهدوی در دوران پس از غیبت امام عصر(عج) باشیم.

کد خبر 1007660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha