نشست مجازی قصه گویی با حضور اعضای فعال کتابخانه ها

به همت کتابداران کتابخانه ها عمومی پاکدشت نشست مجازی قصه گویی با حضور اعضای فعال کتابخانه ها در بستر فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، نشست قصه گویی مجازی کتابخانه های عمومی شهرستان پاکدشت به همت مریم پیرویسی، کتابدار کتابخانه عمومی امام جعفر صادق (ع)؛ اعظم پورسلیمانی، کتابدار کتابخانه عمومی رسول اکرم (ص) و با حضور آنیتا ادیب فر و محدثه خسروی، اعضای کودک کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع) پاکدشت، با اجرای سیده مریم حسینی، مسئول کتابخانه عمومی پروین اعتصامی در پلتفرم اسکاری روم برگزار شد.

در این نشست مریم پیرویسی، کتابدار کتابخانه عمومی امام جعفر صادق (ع) به قصه گویی از کتاب «قصه ما مثل شد» نوشته محمد میرکیانی پرداخت و گفت: این کتاب از چند داستان تشکیل شده که هر داستان بیانگر ضرب المثلی از ضرب المثل های رایج در زبان فارسی است و برای گروه سنی کودک و نوجوان نوشته شده است.

در ادامه داستان ضرب المثل «کلاه آب برده به سر صاحبش گشاد است» توسط وی گفته شد.

سپس آنیتا ادیب فر، عضو کودک کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع) کتاب «عصایی که مار شد» داستان زندگانی و معجزات حضرت موسی (ع) نوشته بهروز رضایی واریز را قصه گویی کرد.

در ادامه اعظم پورسلیمانی، کتابدار کتابخانه عمومی رسول اکرم (ص)، کتاب «حکایات وحی» نوشته حمید موسوی گرمارودی را معرفی کرد و به بیان قصه حضرت یونس (ع) پرداخت. وی با بیان مطالبی در خصوص دعا کردن، اعضای کودک را با اهمیت دعاهای دسته جمعی و گروهی آشنا کرد.

محدثه خسروی، عضو کتابخانه عمومی امام جعفر صادق(ع) آخرین فردی بود که به قصه گویی از کتاب «قصه های پند آموز کشکول شیخ بهایی» نوشته زهرا عبدی پرداخت‌ و یکی از حکایت های آن را برای مخاطبان خواند. این کتاب ویژه گروه سنی ج نوشته شده است.

در ادامه این جلسه کلیپی با موضوع ترویج کتابخوانی پخش شد.

گفتنی است، این نشست از طریق اسکای روم برگزار و با استقبال خوب دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهید اسلامی پاکدشت مواجه شد.

کد خبر 1007735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha