​۳۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان خراسان شمالی ساخته شد

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۳۰۰ واحد مسکن برای مددجویان این استان در سال جاری ساخته شد و هماهنگی و برنامه ریزی کرده ایم که تا پایان سال جاری ۲۰۰ واحد دیگر نیز ساخته و به مددجویان تحویل داده شود.

«اسماعیل قربانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: خراسان شمالی از نظر ساخت مسکن و تحویل به خانوارهایی که معلول دارند، رتبه چهارم کشوری را دارد.



مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی افزود: تاکنون در طرح نهضت مسکن برای نیازمندان و مددجویان زیر پوشش نهادهای حمایتی دو هزار واحد مسکن برای مددجویان ساخته شده که از مجموع این تعداد 1600 واحد در دوران دولت تدبیر و امید بوده است.



وی با بیان اینکه تنها مسکن مددجویانی که در گلستان شهر است مشکلاتی دارد، افزود: این مشکل نیز توسط پیمانکاران ایجاد شده که بعضا اختلافات و مطالباتی دارند اما سایر واحدها هیچ گونه مشکلی ندارند.



قربانی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱۰ هزار نفر از هم استانی ها زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند که شامل ۴۴ هزار خانوار می شود، اما بهزیستی علاوه بر این جامعه هدف، گروه های زیادی را زیر پوشش قرار می دهد و به آنان خدمت ارایه می دهد.



وی افزود: ۲۲۰ هزار نفر از هم استانی ها در بخش های مختلف زیر پوشش بهزیستی قرار گرفتند و از خدمات آن بهره مند شدند.



وی با بیان اینکه نگاه به این نهاد نباید صرفا حمایتی باشد، گفت: از این نظر این استان رتبه نهم کشوری را دارد چرا که نسبت به جمعیت استان افراد زیادی را تحت پوشش قرار داده است.



قربانی گفت: هم اکنون ۲۲ هزار و ۹۰۰ نفر نیز از این سازمان حمایتی، مستمری دریافت می کنند که در این صندوق در کشور رتبه پنجم را داریم.



وی با بیان اینکه در این استان 25 هزار معلول داریم، اظهار کرد: همچنین در این استان بیش از چهار هزار و 300 نفر زن سرپرست خانوار هستند.



مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: 602 کودک نیز زیر پوشش این سازمان هستند که از مجموع این تعداد 176 نفر در مراکز شبانه روزی نگه داری می شوند و مابقی در خانواده های جایگزین، پذیرش شده اند.

 

 

 

کد خبر 1007803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha