دو هزار و ۵۷۷ نفر در خراسان شمالی برای اولین بار خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: طی ۹ ماهه امسال، تعداد ۱۷ هزارو ۵۹۸ نفر داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خونگیری استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۱۴ هزارو ۱۵۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

دکتر «حسین زارع» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: طی ۹ ماهه امسال، تعداد ۱۷ هزارو ۵۹۸ نفر داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خونگیری استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ۱۴ هزارو ۱۵۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی افزود: از این تعداد هزار نفر را اهداکنندگان خانم، دوهزارو 577 نفر اهدا کننده بار اول و هشت هزارو 161 نفر را اهدا کننده مستمر تشکیل می دهند.

 

وی افزود: در حال حاضر شاخص اهدای خون استان 80.45 درصد، شاخص اهدای خون بانوان 7.6 درصد، شاخص اهدای مستمر 57.64 درصد و شاخص جذب (بار اول) 18.20 درصد است که آمار مقایسه ای نسبت به سال قبل 9.45 درصد کاهش در مراجعه، 19 درصد کاهش در خونگیری و 23.60 درصد رشد در اهدای بانوان مشاهده می شود.

 

دکتر زارع تصریح کرد: طی آذر ماه سال جاری تعداد دوهزارو 215 نفر داوطلب اهدای خون به مراکز ثابت و سیار خونگیری استان مراجعه داشته اند که از این تعداد هزارو 743 نفر موفق به اهدای خون شدند که تعداد 121 نفر را اهدا کنندگان خانم تشکیل می دهند.

 

وی افزود: آمار مقایسه ای در بازه زمانی مشابه سال گذشته 10.90 درصد کاهش در مراجعه و 17 درصد کاهش در میزان خونگیری مشاهده می شود.

 

مدیرکل انتقال خون استان اظهار داشت: ضمن تقدیر از داوطلبین اهدای خون که در شرایط سخت بحران کرونا در مراکز اهدای خون استان حضور یافتند، از اهداکنندگان خواست با توجه به برودت هوا و نیاز همیشگی به خون با اهدای خون خود یاری‌گر بیماران نیازمند به خون باشند.

 

دکتر زارع تاکید کرد: اهدا کنندگان خون باید مد نظر داشته باشند که مراکز انتقال خون همواره دستورالعمل های سختگیرانه بهداشتی را رعایت می کند و این مهم در دوران شیوع کرونا بیش از پیش رعایت می شود بنابراین با خیالی آسوده جهت اهدای خون حضور یابند.

 

کد خبر 1007822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha