تقدیر از ۲۱ زن فرهیخته علمی

غفاری گفت: آثار ۲۱ زن در جشنواره ملی زن و علم برگزیده شد و امروز مورد تقدیر قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی زن و علم با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور و منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن اجتماعات دانشگاه شهید بهشتی به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

 

«غلامرضا غفاری» معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  در این مراسم گفت: بخش نخبگانی در درجه نخست خود را در نهاد دانشگاه و اجتماع علمی تعریف می کند.

 

وی  افزود: نهادی که بیش از هر نهاد دیگر محتاج کسب اقتدار و استفاده مقتدرانه از این اقتدار است.

 

وی ادامه داد: جشنواره ملی زن و علم رخدادی ملی است و تلاش دارد تا معرفی زنانی که صاحب دستاوردهای علمی هستند، ظرفیت ها، توانمندی ها و استعدادهای آنها را در حوزه های علمی، فرهنگی و اجتماعی و فناوری که مقدمه امید و غرور ملی است  در معرض دید و نظر جامعه قرار دهند.

 

غفاری بیان کرد: در تلاش ایم تا افکار نسل جوان را به سمت الگوهای شایسته سوق دهیم که با تلاش و سخت کوشی توانسته اند مراتب عالی علمی را کسب کنند و در مجموعه نظام دانشگاهی جایگاه ممتازی داشته باشند.

 

وی افزود: خوشبختانه هنگامی که سه دوره جشنواره ملی زن و علم را بررسی می کنیم، شاهد رشد قابل توجهی از مشارکت زنان فرهیخته کشور هستیم. در این جشنواره زنانی برگزیده شده اند که آثار ارسال کرده اند. قطعا این همه زنان فرهیخته و عالم کشور ما نیست و بر اساس چهارچوب و ضوابطی که داشتیم از زنان فرهیخته تقدیر کردیم.

 

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: 67 درصد رشد شرکت زنان در سومین جشنواره را نسبت به سال گذشته داشته ایم. 119 نفر از فرهیختگان جامعه زنان در این جشنواره آثار خود را در سامانه بارگزاری کردند و پس از فرآیند داوری 21 برگزیده از گروه های علمی مختلف انتخاب شدند و امروز از آنها تجلیل می شود.

 

وی یادآور شد: سه نفر از این جامعه زنان به عنوان سرآمدان شایسته مورد تقدیر قرار می گیرند که آنها نیز به نوعی در فعالیت علمی و فرهنگی اشراف داشته اند.

 

کد خبر 1007831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha