۶۰۰ کیلومتر از رودخانه های گلستان نیازمند لایروبی هستند/ اعتبار لایروبی امسال اختصاص نیافته است

حسینی گفت: از اول خرداد ۹۸ تا شهریور ۹۹، حدود ۴۰۰ کیلومتر از رودخانه های گلستان لایروبی شد و ۶۰۰ کیلومتر باقی مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدمحسن حسینی» صبح امروز (شنبه 6 دی) به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در جمع خبرنگاران گفت: لایروبی رودخانه ها به عنوان یکی از 30 مولفه سیلاب به شمار می رود.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: تا پایان سال 98، وقتی به آمار لایروبی رودخانه ها نگاه می کنیم، تقریبا سالی 200 کیلومتر می شود که در مدت 10 سال دو هزار کیلومتر باید لایروبی شود.

 

وی با بیان اینکه دو هزار و 850 کیلومتر رودخانه در استان وجود دارد، ادامه داد: از این مساحت حدود یک هزار و 800 کیلومتر از این رودخانه ها پیر هستند، رودخانه هایی مثل قره سو و اترک نیاز به لایروبی دارند.

 

حسینی اظهارداشت: این مساحت رودخانه هر سال نیاز به لایروبی ندارند بلکه هر سه سال یکبار نیاز به لایروبی دارند و سالانه 600 کیلومتر رودخانه در استان باید لایروبی شوند.

 

وی گفت: در 10 سال منتهی به سال 98، به جای 600 کیلومتر، سالی 200 کیلومتر لایه روبی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: بعد از سیل دو ماهه گلستان، در این دو ماه حدود 100 کیلومتر رودخانه لایروبی شد و از اول خرداد تا اول دی 98 نیز، حدود 200 کیلومتر دیگر لایروبی شد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: از ابتدای دی ماه 98 تا شهریور 99 نیز با تخصیص حدود 40 میلیارد تومان اعتبار آمد، حدود 200 کیلومتر رودخانه در این حدفاصل لایروبی شد.

 

وی یادآور شد: در ابتدای خردادماه با بازنگری صورت گرفته رودخانه ها، مشخص شد که یک هزار کیلومتر از رودخانه های استان نیاز به لایروبی داشت که از اول خرداد 98 تا شهریور 99، حدود 400 کیلومتر لایروبی شد و 600 کیلومتر باقی مانده است.

 

حسینی افزود: برای لایروبی این 600 کیلومتر باقی مانده از رودخانه های استان، اگر پول نقد باشد 140 میلیارد تومان و اگر اسناد اوراق باشد 200 میلیارد تومان نیاز است.

 

وی اضافه کرد: تا کنون هیچ اعتباری برای لایروبی رودخانه ها در سال جاری اختصاص نیافته است.

 

 

کد خبر 1007881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha