مسجد محوری از مهمترین برنامه‌های طرح جهادی شهید سلیمانی

مهجوری گفت: استفاده از مشارکت عمومی و مسجد محوری از مهمترین محورهای طرح جهادی حاج قاسیم سلیمانی است.

«محمد مهجوری» ضمن تسلیت فرا رسیدن سالگرد شهادت شیهد حاج قاسم سلیمانی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: طرح حاج قاسم سلیمانی طرحی جهادی و در راستای کمک به نیازمندان و محرومین  و رفع مشکلات به وجود آمده به واسطه شیوع ویروس کرونا است.

 

فرمانده سپاه ناحیه اراک با اشاره به اینکه این طرح در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر بهره گیری بیشتر از توان نیروهای بسیجی و مردمی است، افزود: طرح مشترک جهادی و سلامت شهیدحاج قاسم سلیمانی به منظور ریشه کن کردن ویروس کرونا و کاهش آسیب ها و با دستورات فرماندهی محترم کل سپاه در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی یکی از مهمترین محورهای این طرح جهادی و سلامت را استفاده و مشارکت عمومی مردم با رویکرد مسجد و محله محوری دانست و بیان کرد: این طرح می تواند در ریشه کن کردن بیماری بسیار اثر گذار باشد چرا که خدمات بهداشتی و حمایتی از بیمارستان ها و مراکز درمانی به محلات و خانه ها انتقال پیدا می کند.

 

سازماندهی 104 پایگاه سلامت در راستای اجرای طرح

 

مهجوری در ادامه با اشاره به اینکه در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح 104 پایگاه سلامت در شهرستان اراک سازماندهی شده اند، گفت: این پایگاه های سلامت در قالب های تیم های حمایتی، نظارتی و مراقبتی نقش آفرینی می کنند.

 

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه این پایگاه ها با توجه به اعلام نیاز مرکز بهداشت شهرستان سازماندهی شده اند و آمادگی لازم را برای کمک رسانی دارند، ادامه داد: همچنین برای نقش آفرینی بسیجیان در قالب تیم ها و کمیته های لازم با محوریت مسجد محوری تاکنون 300 کارت برای بسیجیان آموزش دیده تهیه شده که با توجه به ادامه دار بودن آموزش تخصصی بسیجیان این تعداد بیشتر خواهد شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه اراک در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه هم اکنون غربالگری سلامت در سطح شهر اراک به شکل تلفنی و حضوری در حال انجام است، اظهار کرد: خوشبختانه در سطح شهر اراک با وجود مشارکت مردم و نقش آفرینی کادر بهداشت و درمان و بسیجیان به موفقیت های خوبی دست پیدا کرده ایم و امیدواریم این موفقیت ها تا پایان ریشه کن کردن بیماری ادامه دار باشد.

 

وی ادامه نهضت کمک های مومنانه را یکی از مسائل مهمی دانست که در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی دنبال می شود و بیان کرد: این مهم نیز در قالب تیم های حمایتی و به شکل محله محور دنبال می شود که بسیج سپاه ناحیه اراک با برنامه ریزی های لازم قصد دارد ماهیانه یک رزمایش در این خصوص انجام دهد و بسته های کمک مومنانه را در اختیار ولی نعمتان قرار دهد.

 

مهجوری در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 67 هزار بسته معیشتی در شهر اراک توزیع شده، افزود: با توجه به آسیب هایی که کرونا به برخی از خانواده ها وارد شده این اقدام خداپسندانه باید استمرار داشته باشد و لذا از کلیه خیرین و مردم دعوت می کنیم که در این امر مشارکت کنند تا بتوانیم در رزمایش های ماهیانه تعداد بیشتری بسته معیشتی توزیع کنیم.

 

کد خبر 1008029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha