توسعه فعالیت‌های کانون‌های مساجد با اجرای طرح ایران قوی

خنافره با اشاره به برنامه‌های کانون علی بن ابیطالب (ع) خرمشهر در طرح ملی ایران قوی گفت: طرح ایران قوی در توسعه و گسترش فعالیت‌ها و اقدامات کانون‌های مساجد بسیار مؤثر است.

«جواد خنافره» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به طرح ملی ایران قوی و فعالیت های کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب (ع) خرمشهر در این طرح اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ملی ایران قوی توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ما نیز اقدامات بسیاری را اجرایی کردیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب (ع) خرمشهر افزود: با همکاری و مساعدت مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند در جهت کمک به خانواده های بی بضاعت در طرح ربیع الثانی ۴۰۰ بسته گوشت به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال دریافت و در میان افراد هدف که پیش‌تر شناسایی شده بودند توزیع کردیم.

 

وی از برگزاری نشست مشترک با مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد خرمشهر خبر داد و تصریح کرد: در راستای برگزاری هر چه بهتر و با کیفیت تر برنامه های پیش رو و با توجه به اینکه از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد منطقه آزاد اروند به عنوان رابط میان کانون ها و این ستاد معرفی شدم و همچنین در جهت رفع مشکلات و ارائه راهکار کانون های سطح شهرستان این نشست مشترک با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد منطقه آزاد اروند برگزار شد.

 

خنافره اضافه کرد: علاوه بر این نشست نیز در راستای ایجاد ارتباط و آشنایی مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد منطقه آزاد اروند با امام جمعه و فرماندار ویژه خرمشهر جلسه چند جانبه ای را برگزار کردیم که مشکلات کانون ها مطرح و بررسی شدند.

 

وی با اشاره نشست مشترک ارکان مسجد در راستای اجرای برنامه های طرح ملی ایران قوی و تبادل نظر در جهت رفع مشکلات کانون ها ابراز کرد: همچنین با توجه به اینکه کانون های مساجد برای اجرای برنامه های خود نیازمند بودجه هستند، در راستای تامین بودجه به اتفاق چند کانون دیگر نامه ای را تنظیم کردیم تا از طریق ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند اعتباری در نظر گرفته شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری علی بن ابیطالب (ع) خرمشهر به تقدیر از کادر درمان و پرستاران خرمشهر اشاره کرد و گفت: در راستای میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار و همچنین اجرای طرح ملی ایران قوی با همراهی امام جمعه و مسئولان سطح شهرستان از کادر درمان و پرستاران بیمارستان ولی عصر (عج) این شهرستان که در ایام کرونا با تلاش شبانه روزی به شهروندان خدمت کردند تجلیل و تقدیر به عمل آوردیم، علاوه بر این اقدامات این کانون گروه نمایشی را در جهت انعکاس وقایع جنگ تحمیلی و دیگر مباحث مطرح جامعه تشکیل داده است.

 

وی اذعان کرد: در راستای پیگیری رفع مشکلات و برنامه های طرح ملی ایران قوی نشست های مختلفی با حضور مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد سطح شهرستان برگزار شد که نشست سوم را با حضور امام جمعه شهرستان و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند برگزار کردیم.

 

خنافره با اشاره به برنامه های طرح ملی ایران قوی بیان کرد: طرح ملی ایران قوی از مجموعه ای با ۱۳ سر فصل به نام رواق تحت ۴۸ عنوان تشکیل شده که اجرای برنامه ها را به عهده کانون های فرهنگی هنری مساجد گذاشته اند و هر عنوان برنامه فرمی خاص دارد که بعد از اجرای برنامه در آن ثبت می شود.

 

وی ادامه داد: نخستین مرحله طرح ملی ایران قوی اخذ مجوز توسط کانون است که در این راستا ابتدا باید کانون ۲۵ نفر عضو ثبت کند و مدیر باید دارای سن ۲۲ تا ۵۰ سال و مدرک کارشناسی باشد.

 

کد خبر 1008032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha