سند تحول و توسعه فرهنگ قرآنی در کردستان تدوین می‌شود

کامل گلباغی گفت: مقدمات سند تحول و توسعه فرهنگ قرآنی استان کردستان در کارگروه تخصصی کمیسیون‌های تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی تدوین می‌شود.

کامل گلباغی، مسئول امور قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان، از برگزاری نشست کارگروه تخصصی کمیسیون‌های تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان کردستان در استان خبر داد و گفت: در این نشست سند تحول و توسعه فرهنگ قرانی استان تدوین می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه این نشست هفتم دی‌ماه در مجتمع فجر سنندج برگزار می‌شود، افزود: رشید قربانی، مدیرکل آموزش‌و‌ پرورش استان کردستان به‌عنوان دبیر کمیسیون آموزش عمومی، عبیدالله رستمی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر کمیسیون تبلیغ و ترویج و رحمت صادقی، رئیس دانشگاه کردستان به عنوان دبیر کمیسیون تحقیق و پژوهش شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان کردستان در این نشست حضور دارند.


وی با اشاره اینکه این نشست با هدف تدوین مقدمات سند تحول و توسعه فرهنگ قرآنی استان کردستان با حضور اعضای کمیسیون‌های تخصصی شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار می‌شود، افزود: کمیسون‌های تخصصی شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان کردستان شامل سه کمیسیون آموزش عمومی، تبلیغ و ترویج و تحقیق و پژوهش است.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، بیان کرد: در این نشست سیاست‌های اجرایی امور قرآنی در حوزه تخصصی ادارات و سازمان‌ها، احصای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل قرآنی استان و آسیب‌شناسی حوزه‌های قرآنی استان کردستان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

 

گلباغی با اشاره به اینکه کمیسیون تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی متشکل از مسوولان استانی است، اعلام کرد: نماینده ولی‌فقیه، مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان، مسئول صدا‌وسیمای مرکز کردستان، مدیر آموزش‌ و پرورش، مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اوقاف و امور خیریه و اتحادیه تشکل‌های قرآنی استان کردستان و چند نفر از افراد صاحب نظر در امور قرآنی در این کمیسیون حضور دارند.

 

وی اضافه کرد: آنچه که در این نشست بررسی و تدوین خواهد شد، مقدمات سند تحول و توسعه فرهنگ قرآنی کردستان است تا این سند برای مطرح شدن در شورای توسعه فرهنگ قرآنی آماده و به روزرسانی شود.

 

مسئول امور قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان مأموریت اصلی شورا را تدوین سند تحول فرهنگ قرآنی استان دانست و افزود: این سند از سال ۹۶ تدوین شده که برای تحول فرهنگ قرآنی استان  نیاز به بروزرسانی دارد.

 

گلباغی یادآور شد: برای دستیابی به اهداف کمیسیون تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی، برنامه‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز پیگیری می‌شود.

 

وی عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب و برگزاری جلسات تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با موضوع «بیانیه گام دوم انقلاب» برای مخاطبان را نیز از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این کمیسیون دانست.

کد خبر 1008053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha