منع تردد خودرویی همچنان در آبادان ادامه دارد

موسوی بر لزوم اجرای طرح منع تردد خودرویی شبانه از ساعت ۲۱ لغایت ۴ صبح در سطح شهرستان آبادان تاکید کرد و گفت: این طرح کماکان در سطح شهرستان آبادان ادامه دارد و طبق دستورالعمل اجرایی ورود خودرو با پلاک شهرستان های نارنجی به آبادان همچنان ممنوع است.

«سید زین العابدین موسوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با ابلاغ دستورالعمل اجرایی ستاد ملی مبارزه با بیماری کووید 19 ویژه شهرستان های وضعیت زرد جهت اجرا و نظارت ستاد مبارزه با کرونا شهرستان آبادان اظهار کرد: با عنایت خداوند و به همت و همراهی تحسین برانگیز شهروندان آبادان وضعیت این شهرستان از نارنجی به زرد تبدیل شده که جا دارد از همه کسانی که با ما همکاری کردند قدردانی کنم.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه این وضعیت نیز همچنان شکنند است دامه داد: شهروندان باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند که اگر در خصوص این بیماری غفلتی صورت گیرد، ممکن است ورق برگردد و مجدد وضعیت شهرستان به حالت نارنجی تبدیل شود.

 

وی بر لزوم اجرای طرح منع تردد خودرویی به صورت شبانه از ساعت 21 الی 4 صبح در سطح شهرستان آبادان تاکید کرد و افزود: این طرح کماکان در سطح شهرستان آبادان ادامه خواهد شد و طبق دستورالعمل اجرایی ورود خودرو با پلاک شهرستان های نارنجی به آبادان همچنان ممنوع است و در صورت مشاهده، این خودروها اعمال قانون می شوند.

 

موسوی تصریح کرد: همچنین طبق این دستورالعمل ورود خودرو با پلاک شهرستان های زرد مانند آبادان به شهرهای نارنجی همچون اهواز ممنوع است، این مهم بدین معنی است که خودروهای پلاک شهرستان های با وضعیت های نارنجی و زرد نمی‌توانند تردد بین شهری داشته باشند، اما تردد بین مناطق زرد بلامانع خواهد بود.

 

وی با اشاره به فعالیت اصناف در این شهرستان ابراز کرد: طبق دستورالعمل اجرایی ابلاغ شده اصناف و مشاغل گروه‌های شغلی یک، 2 و سه شهرستان های در حالت وضعیت زرد اجازه فعالیت دارند، اما در این خصوص استثنایی قائل شده‌ایم، لذا بر این اساس فعالیت استخرهای سرپوشیده، سینما، تالارهای عروسی و نظایر آن باید با 50 درصد ظرفیت با مجوز و حضور ناظرین مرکز بهداشت صورت پذیرد.

 

فرماندار ویژه آبادان اضافه کرد: در این مراکز حتما باید تب سنجی و دستور العمل های ستاد مبارزه با کرونا به صورت جدی اجرا شود و در صورت مشاهده تخلف واحد صنفی متخلف اعمال قانون خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: حسن اجرای این مورد و همچنین فعالیت اصناف گروه شغلی یک تا سه با کمیته اجرایی ستاد مبارزه با کرونا شهرستان است که در اسرع وقت می‌بایست با تشکیل جلسه موارد را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کند.

 

موسوی با اشاره به فعالیت مراکز آموزشی در سطح شهرستان آبادان اذعان کرد: مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای کماکان باید با محوریت آموزش غیرحضوری و به صورت مجازی فعالیت خود را دنبال کنند.

 

وی همچنین بر لزوم اجرای صحیح دستورالعمل اجرایی ستاد مبارزه با کرونا ویژه شهرستان های با وضعیت زرد تاکید کرد و یاد آور شد: همه شهروندان اعم از اصناف و مشاغل به ویژه کارکنان دولت ملزم به رعایت این دستورالعمل هستند و در خصوص فعالیت کارکنان دولت، دو سوم آنها می بایست در محل کار خود حاضر و یک سوم دیگر نیز فعالیت دورکاری داشته باشند.

 

کد خبر 1008097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha