۱۴ درصد بیماران کرونایی استان زنجان در آی سی یوها بستری هستند

قزلباش با اشاره به وضعیت بیماران کرونایی در استان زنجان گفت: ۱۴ درصد بیماران کرونایی در آی سی یوها بستری هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان شامگاه شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا در محل استانداری زنجان، اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان زنجان 150 هزار نفر به مراکز 16 ساعته مراجعه کردند.

 

پرویز قزلباش با یادآوری نمونه برداری 112 هزار نفر در این بازه زمانی گفت: تاکنون تست کرونای ۴۱ هزار و ۵۶۵ نفر دراستان زنجان مثبت بوده است.

 

وی به روند نزولی بیماران سرپایی و بستری در مراکز درمانی در دی ماه گفت: آمار مبتلایان، بستری ها و فوتی های بیماران کرونایی در استان زنجان رو به کاهش است.

 

این مقام مسئول به وضعیت مناسب رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان های ابهر، سلطانیه و طارم اشاره کرد و گفت: بررسی ها نشان می دهند مهمترین عامل مبتلای افراد به این ویروس دورهمی های خانوادگی و تماس با فرد مبتلا است.

 

به گفته قزلباش در صورت تقویت بهداشت فردی و اجتماعی شاهد روند نزولی بیماری کرونا در بهمن ماه در استان خواهیم بود.

 

وی ادامه داد: در آبان ماه تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی ۱۰۲ نفر بود که این تعداد در آذرماه به ۶۷ نفر رسید و در دی ماه به ۳۳ نفر رسیده است.

 

قزلباش با اشاره به وضعیت بیماران کرونایی در استان زنجان گفت: ۱۴ درصد بیماران کرونایی در آی سی یوها بستری هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر ضرورت تقویت استفاده از ماسک در اماکن عمومی تاکید کرد و گفت: در این صورت می تواند بیماری را کنترل کرد.

کد خبر 1008139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha