مسجد باید محور نیکوکاری و انفاق باشد

امام جمعه آبیک گفت: مسجد باید مبنا و محور نیکوکاری و انفاق باشد چراکه مسجد در اسلام محور جلب رضای الهی و خدمت در درگاه الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، حجت الاسلام «سید محمد حسینی میرامینی» در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: محوریت مسجد در مدیریت مسائل و مشکلات محله ها یکی از بهترین روش های کار در نظام اسلامی است.

 

امام جمعه آبیک ادامه داد: باید کاری کنیم مردم از کنار هم بودن لذت ببرند، باید حل مشکلات مردم در جمع های مردمی و تشکل های مردم نهاد رفع شود چراکه این اقدام می تواند یکی از گام های زمینه ساز ظهور باشد.

 

وی افزود: در این رویکرد مسجد محور کار است البته امام زمان (عج) هم از مسجد سهله کار خود را شروع خواهند کرد بنابراین باید ما محور کارمان با مسجد باشد.

 

حجت الاسلام میرامینی خاطرنشان کرد: اسلام برای مدیریت اقتصادی جامعه دستور مشخص دارد از این رو ما باید بتوانیم اقتصاد اسلامی را احیاء و اجرا کنیم و یکی از ابزارهای این رویکرد خمس، زکات، انفاق و غیره است.

 

وی گفت: در صورت احیای این امر نیاز به اعتبارات دولتی نیست چراکه هر کاری که با حضور و مشارکت مردم رقم بخورد نتیجه اش فرجام شایسته و مناسبی خواهد داشت.

 

در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: یکی از خدمات مهم و جدی کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت تسهیلات اشتغال زایی است که به 2 صورت مستقیم و غیرمستقیم پرداخت می شود.

 

«مهرعلی حق گویان» اضافه کرد: تسهیلات اشتغال زایی مستقیم به مددجویان دارای توانایی و انگیزه ایجاد اشتغال پرداخت می شود که پرداخت این تسهیلات پس از بررسی و سنجش توانایی و ارائه توجیه اقتصادی صورت می گیرد.

 

وی افزود: صورت دوم پرداخت تسهیلات به کارفرمایان، کارآفرینان و صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی و خدماتی است، این دسته به ازای جذب هر مددجو از 50 میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی بهره مند می شوند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: برای پرداخت تسهیلات به مددجویان فرایند ارزیابی، آموزش، پرداخت تسهیلات و نظارت وجود دارد که در این مسیر دستگاه های مختلف همکاری دارند و بانک ها در فرایند پرداخت تسهیلات مشارکت دارند.

 

وی یادآور شد: یکی دیگر از ظرفیت های کمیته امداد امام خمینی (ره) صندوق امداد ولایت است که پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان در این صندوق اجرایی شده است تا به دور از بروکراسی اداری موجود در نظام بانکی، به نیازمندان خدمت ارائه می کنیم.

 

کد خبر 1008150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha