تخفیف ۷۰ درصدی پذیره موقوفات در قیدار برای مراجعین اعمال می‌شود

احمدی گفت: تخفیف ۷۰ درصدی پذیره موقوفات در قیدار برای مراجعین اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از جمله موقوفات خاص و شاخص استان زنجان موقوفه قیدار نبی (ع) است که به موجب شش دانگ موقوفه بودن پلاک 108، اصلی بحث ثبتی 5 وقف عام است که طبق سنوات گذشته بر اساس قوانین و موازین شرعی به اجاره مستصرفین و ساکنین واگذار شده است.

 

نعمت احمدی گفت: مسکنین به دلیل بالا بودن پذیره مشمول دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه تا 100 درصد بودند که به لحاظ و رعایت حال مردم با پیشنهاد و پیگیری کمیسیون املاک، اوقاف و امور خیریه استان زنجان پذیریه اولیه را اجرایی می‌کند.

 

وی افزود: بر این اساس پذیره مسکونی با تخفیف 70 درصدی و پذیره تجاری نیز با تخفیف 50 درصدی برای مدت محدودی برای عموم مردم و مراجعین اعمال می گردد.

 

احمدی افزود: بر اساس مجوز سازمان اوقاف و امور خیریه و تایید نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف مراجعینی که نتوانسته اند تاکنون موفق به تنظیم قرارداد اجاره شوند؛ می‌توانند با پرداخت 30 درصد در اراضی مسکونی و کلیه اماکن تجاری از تخفیف 50 درصدی بهره‌مند شوند.

 

معاون حقوقی و ثبتی اداره کل اوقاف استان زنجان تصریح کرد: این مجوز اختصاصی و به دلیل رعایت حال مردم و قشر ضعیف جامعه و جلوگیری از مهاجرت به شهرهای بزرگ، رشد و توسعه شهر قیدار، جلوگیری از حاشیه نشینی در شهر، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف صادر شده است.

 

وی گفت امید می رود که این مجوز بتواند مشکلات حادث شده از سنوات گذشته را برای مردم حل کند.

 

احمدی تصریح کرد: برنامه اجرای این تحفیف ها طبق زمان بندی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با رعایت قوانین و پروتکل‌های بهداشتی و ظرفیت های موجود انجام خواهد شد.

کد خبر 1008152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha