چهاردهمین جشنواره «حزن فاطمی» در آستان مقدس حضرت عباس(ع)

چهاردهمین جشنواره «حزن فاطمی» به مناسبت ایام فاطمیه به مدت ۱۰ روز در آستان مقدس حضرت عباس(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، بخش شعایر و موکب ها و هیئت های حسینی وابسته به آستان های مقدس امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) چهاردهمین جشنواره «حزن فاطمی» را به مناسبت شهادت حضرت زهرا(ع) با حضور شماری از مسئولان این دو آستان و جمعی از زایران از روز گذشته (شنبه ششم دی 1399) آغاز کرد.

 

«حاج ریاض نعمة السلمان» رئیس این بخش گفت: این جشنواره به مدت 10 روز برگزار می شود و فعالیت (پانوراما) در صدا و تصویر مهمترین فعالیت این جشنواره است.

 

السلمان افزود: فعالیت پانوراما درباره زندگی حضرت زهرا(ع) در شش بخش است که شامل سخنرانی درباره عصمت این حضرت و حدیث کساء، مباهله پیامبر(ص) برای مسیحیان نجران، سخنرانی درباره خانه زهرا(ع) بیت وحی و رسالت، خطبه حضرت زهرا(ع) در مسجد رسول الله (ص)، واقعه حمله به منزل حضرت زهرا و شکستن پهلوش و شهادت حضرت زهرا(ع) است.

 

وی ادامه داد: در این جشنواره تکایا و هیئت های کربلایی با فعالیت های عزاداری مخصوص شرکت کردند. برخی از کتابخانه در کربلا نیز تولیدات فکری و فرهنگی خود را بین زایران و شرکت کنندگان در این جشنواره توزیع می کنند.

 

رئیس این بخش گفت: شب شعر با حضور تعدادی از شاعران و مداحان در طول برپایی این جشنواره برگزار می شود. علاوه بر این موکب عزاداری بانوان از صحن حضرت عباس(ع) به سمت صحن امام حسین(ع) حرکت می کنند و تشییع نمادین پیکر حضرت زهرا(ع) را انجام خواهند داد.

 

السلمان گفت: فعالیت نقاشی آزاد برای کودکان زیر 10 نیز برگزار می شود و هرکودک نقاشی را درباره حضرت زهرا(ع) خواهد کشید. هدایا و جوایزی نیز برای تشویق شرکت کنندگان در فعالیت های این جشنواره اهدا می شود.

 

کد خبر 1008200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha