۵۲۲ تاییدیه گواهی ایمنی آسانسور در لرستان صادر شد

قنبریان با بیان اینکه تاییدیه ایمنی آسانسور شرط لازم برای دریافت پایان کاراست، گفت: ۵۲۲ تاییدیه گواهی ایمنی آسانسور در لرستان صادر شده است.

«مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در راستای استاندارد سازی و اجرای آزمون های اولیه و ادواری آسانسورهای منصوبه در ساختمان های دارای آسانسور از ابتدای سال جاری تا کنون ، 522 مورد تائیدیه گواهی ایمنی عملکرد آسانسور صادر شده است.

 

مدیرکل استاندارد لرستان، افزود: گواهی  استانداردهای ارسال شده در استان "با اعتبار یک ساله" صادر شده است که از این تعداد 312 مورد مربوط به بازرسی اولیه و 210 مورد مربوط به بازرسی ادواری است.

 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، همه آسانسورهای کششی نصب شده در کشور مشمول مقررات استانداردهای اجباری می باشند و این موضوع به شهرداری های استان برای رعایت در صدور پروانه پایان کار ابلاغ شده است.

 

قنبریان ادامه داد: انجام بازرسی های آسانسور فقط توسط شرکت های بازرسی کننده تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران صورت می گیرد و در این خصوص ۴ شرکت بازرسی در زمینه بازرسی عملکرد آسانسورهای نصب شده در سطح استان فعالیت می کنند.

 

مدیرکل استاندارد لرستان اظهار کرد: استفاده کنندگان از آسانسور، می توانند با ارسال کد 10 رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور که با عنوان شناسه ملی آسانسور شناخته می شود، به سامانه پیامکی 10001517، از وضعیت تاییدیه آن آسانسور مطلع شوند.

 

قنبریان افزود: عموم مردم میتوانند در صورت مشاهده آسانسور بدون تاییدیه، موضوع را از طریق شماره تلفن 33238393 داخلی 143 به اداره کل استاندارد لرستان گزارش دهند.

کد خبر 1008214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha