ولایت چراغ راه هدایت امت در تمام شرایط بحرانی است

کنعانی مقدم گفت: علم و تقوا وقتی ثمر می دهد که افراد در تبعیت از ولایت حرکت کنند،در تفکر شیعه، امت و امام هر دو با هم معنی و مفهوم می دهد و تبعیت از ولایت می تواند چراغ راه هدایت امت در تمام شرایط بحرانی باشد.

«حسین کنعانی مقدم» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد دهه بصیرت و ولایت مداری گفت: قطعا بصیرت همان گونه که در قرآن کریم به آن اشاره شده ، حاصل دو امر مهم علم و تقوا است یعنی ما باید نسبت به مسایل و حوادثی که در کشور می گذرد، علم و آگاهی داشته باشیم و به دور از هرگونه انحراف و جهلی نسبت به مسایل تجزیه و تحلیل کنیم و علم و آگاهی کامل نسبت به مسایل  کسب کنیم که البته این علم و آگاهی نیز کفایت نمی کند بلکه تقوا از مهمترین عواملی است که انسان را از هرگونه انحراف و جهلی نجات می دهد.

 

دبیرکل حزب سبز افزود: در گذشته دیدیم افرادی را که از علم و آگاهی بالایی برخوردار بودند اما به لحاظ نداشتن تقوا نتوانستند بصیرت لازم در عبور از حوادث را کسب کنند.

 

فعال اصولگر تصریح کرد: علم و تقوا وقتی ثمر می دهد که افراد در تبعیت از ولایت حرکت کنند. در تفکر شیعه، امت و امام هر دو با هم معنی و مفهوم می دهد. ممکن است ما در کشور دارای خرد جمعی باشیم. در حوادث و مسایل مختلف جمعی از خرد گروهی برخوردار باشند و نسبت به حوادث تجزیه و تحلیل داشته باشند اما اگر تبعیت از ولایت در این گروه نباشد ممکن است دوباره به انحراف کشیده شده و نتوانند راه حقیقی و درست را پیدا کنند.

 

تحلیل گر مسائل سیاسی تاکید کرد: معتقدم نیازمند مکانیسمی برای افزایش بصیرت و عبور از بحران ها و غلبه بر جهل و نادانی هستیم و آن ساختار امت و امام است که قطعا در 9 دی نیز این موضوع تکرار شد.

 

کنعانی مقدم یادآور شد: در 9 دی پس از آنکه فضا غبارآلود شد و حق و باطل به سختی تشخیص داده می شد تا جایی که این تشخیص برای بزرگان نیز به سختی انجام می شد در این شرایط افرادی که به دنبال تمسک از ولایت رفتند و بر آن تمسک جستند، راه درست و مسیر مستقیم را شناختند و راه نجات خود را تشخیص دادند.

 

 

فرمانده پیشکسوت دفاع مقدس ادامه داد: اما افرادی که به دنبال آن بودند که با تجزیه و تحلیل های خود به حقایق دست یابند، بسیاری از آنها در آن فضای غبارآلود نتوانستند حق را از باطل تشخیص دهند و بسیاری از آنها سقوط کرده و منحرف شدند.

 

کنعانی مقدم اظهار کرد: جامعه باید مرتب در معرض علم و آگاهی نسبت به حوادث قرار گیرد که یکی از این عوامل رسالت رسانه ها در این زمینه است. همچنین داشتن تقوا از جمله عواملی است که می تواند این تحلیل ها را در مسیر الی الله تطبیق داده و در مرحله بعد تبعیت از ولایت می تواند چراغ راه هدایت امت در تمام شرایط بحرانی باشد.

کد خبر 1008358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha