آمادگی ۱۸ مسجد دیگر برای برگزاری نماز جمعه در سنگاپور از اول ژانویه

از روز اول ژانویه (پنج شنبه ۱۱ دی) ۱۸ مسجد دیگر ۲۹۵۰ مکان بیشتر برای نماز جمعه فراهم می کنند ، و در مجموع ۲۲۵۰۰ مکان در کل مساجد سنگاپور برای برگزاری نمازهای جمعه در دسترس مسلمانان خواهد بود.

                                                                                                                                                             

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « malaymail»،از روز اول ژانویه (پنج شنبه 11 دی) 18 مسجد دیگر 2950 مکان بیشتر برای نماز جمعه فراهم می کنند ، و در مجموع 22500 مکان در کل مساجد سنگاپور برای برگزاری نمازهای جمعه در دسترس مسلمانان خواهد بود.

 

از این تعداد،13 مسجد منطقه برای برگزاری هر یک نمازجمعه و پنج مسجد چهار منطقه بر ای این کار در اختیار نمازگزاران قرار  می دهند.

 

مقمات دینی سنگاپور اعلام کردند که هر منطقه دارای حداکثر ظرفیت برای پذیرایی از 50 نمازگزار خواهد بود.

 

«ماساگوس ذولکفلی» ، وزیر امور مسلمانان در گفتگو با رسانه ها در پایان سال جاری میلادی از این تغییرات خبر داد و ابراز امیدواری کرد که مسلمانان از این تغییرات راضی باشند.

 

ذولکفلی و پنج نفر دیگر از دارندگان دفاتر سیاسی که نمایندگان جامعه مالایی یعنی مسلمان سنگاپور هستند ، اولویت های خود را برای خروج جامعه از بحران ویروس کرونا ترسیم کردند.

 

این افراد بر چهار زمینه آموزش و جوانان ، شغل و اشتغال ، ازدواج و خانواده های آسیب پذیر در شرایط کرونایی تاکید داشتند.

 

با در نظر گرفتن تلاش های جامعه مسلمانان سنگاپور برای مبارزه با کرونا در سال گذشته ، ماساگوس اقدامات انجام شده را که به سنگاپور اجازه داده است ویروس کرونا را کنترل کند و مرحله سوم بازگشایی تدریجی کشور را امکان پذیر کند ، مورد تحسین قرار داد.

 

وی افزود: وی گفت: "ما اولین گروه هایی در جهان بودیم که مساجد و نمازهای جماعت و نمازهای جمعه خود را تعطیل کردیم و حالا با بهتر شدن شرایط این فعالیت ها را به تدریج به حالت طبیعی خود برمی گردانیم.

 

کد خبر 1008370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha