ذخیره سازی ۲۳۳ هزار مترمکعبی آب در آبخوان های سربیشه

جوادی از ذخیره سازی۲۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب درآبخوان های شهرستان سربیشه با اجرای سیستم آبیاری کم فشار خبر داد.

«مریم جوادی بایگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند اظهار کرد: با اجرای سیستم آبیاری کم فشار درسطح 93 هکتار دردشت گلندر شهرستان سربیشه حدود 233 هزار متر مکعب آب در آبخوان های شهرستان ذخیره سازی شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با بیان اینکه افزایش راندمان انتقال، توزیع آب و افزایش میزان بهره وری از آب استحصالی از اهداف پیش رو است، گفت: طرح آبیاری کم فشار در سطح 93 هکتار از اراضی کشاورزی و باغی چاه جنت آباد واقع در دشت گلندر توسط پیمانکار ذیصلاح در آذرماه 99 به اتمام رسید و برای بهره برداری تحویل مالکان چاه شد.

 

جوادی افزود: برای اجرای این طرح اعتباری بالغ بر 6393 میلیون ریال از محل اعتبارات بلاعوض دولتی (ملی) هزینه شده که با اجرای کامل طرح، سالیانه مقدار 232 هزار و 500 مترمکعب آب در آبخوان های شهرستان ذخیره می شود.

 

وی در پایان هدف از اجرای این پروژه را افزایش میزان بهره وری آب، افزایش راندمان انتقال و توزیع آب در مزرعه، افزایش کیفی محصول در واحد سطح و ذخیره سازی آب مازاد در آبخوان ها اعلام و ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات روند اجرای سیستم های نوین آبیاری در این شهرستان بیش از پیش اجرا شود.

کد خبر 1008398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha