لزوم صرفه جویی ۱۰ درصدی ادارت و سازمان های دولتی فارس در مصرف گاز طبيعی

حسینی گفت: بر اساس بخشنامه طرح نظارت بر مصرف بهینه گاز در ادارات فارس تمامی ادارت و سازمان های دولتی فارس باید در مصرف گاز طبيعی صرفه جویی ۱۰ درصدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامعباس حسینی»، امروز (یکشنبه 7 دی) با اشاره به نظارت بر مصرف بهینه گاز طبیعی در ادارات و سازمان‌های دولتی استان فارس به خبرنگاران گفت: طرح نظارت بر مصرف بهینه گاز در ادارات فارس با هدف صرفه‌جویی و مدیریت انرژی اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت گاز فارس ادامه داد: بدین ترتیب، شرکت گاز فارس با رسیدن فصل سرما گشت های کنترل و نظارت بر مصرف بهینه در ادارات و ارگان های دولتی را تشکیل داده است.

وی اضافه کرد: بر اساس بخشنامه صرفه جویی مصرف بهینه و ایمن از سوی معان اول رئیس جمهور، تمامی سازمان ها، نيروهای مسلح و استانداری، موسسات و شركت های دولتی و نهادهای انقلاب اسلامی تا پايان سال موظف به رعايت كامل مصرف بهينه و ايمن گاز طبيعی خواهند بود.

حسینی اعلام کرد: دمای لازم برای اجرای این طرح در فضاهای بسته 18 تا 21 درجه سانتیگراد در نظر گرفته شده و یک ساعت قبل از آغاز و پایان وقت اداری وسایل گرمایشی باید خاموش شوند.

وی ادامه داد: تمامی اداره ها باید سرويس و تعمير دوره‌ ای تجهيزات گازسوز را از طريق متخصصان مجاز و نصب سامانه پايش هوشمند موتورخانه ها را مورد توجه قرار دهند.

مدیرعامل شرکت گاز فارس اضافه کرد: بر اساس بخشنامه طرح نظارت بر مصرف بهینه گاز در ادارات فارس تمامی ادارت و سازمان های دولتی فارس باید در مصرف گاز طبيعی صرفه جویی 10 درصدی داشته باشند.

وی اعلام کرد: با انجام یک هزار و 938 مورد بازرسی سرزده در اجرای این طرح در استان برای  215 واحد دولتی، اخطاریه کتبی  صادر شده  و گاز 164 ساختمان مراکز دولتی که نسبت به استفاده و خاموشی وسایل گرمایشی در ساعات تعطیل، بی توجه بودند نیز قطع شده است.

حسینی تاکید کرد: با افزایش سرما و فرا رسین فصل زمستان، صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی اهمیت بسزایی دارد و لازم است تا پایان سال مشترکان گاز استان، مصرف بهینه گاز را بیش از پیش ورد توجه قرار دهند.

کد خبر 1008440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha