۴۸ درصد واحدهای مسکونی خراسان شمالی کم دوام است

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۴۸ درصد واحدهای مسکونی موجود در استان یا کم دوام و یا نیمه بادوام است که نیاز به نوسازی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «سید عبدالمجید نژاد صفوی» امروز یک شنبه (۷ دی ماه) در نشست خبری با خبرنگاران عنوان کرد: خراسان شمالی یکی از استان‌هایی است که باید در زمینه تولید مسکن بیشتر تلاش کند چرا که در حال حاضر بر اساس آمار ۱۵ هزار مستأجر بدون مسکن دارد.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با اشاره به ثبت نام هشت هزار و ۸۰ متقاضی در طرح مسکن ملی در خراسان شمالی گفت: شهرستان بجنورد با 6 هزار و 501 مورد بیشترین و شهرهای آوا و غلامان با تنها ثبت یک مورد کمترین سهم را در ثبت نام ملی مسکن داشته اند.

 


وی با تأکید بر اینکه طرح ملی مسکن در شهر بجنورد در منطقه شهرک فرهنگیان توسط ستاد اجرایی فرمان امام ساخته می‌شود، عنوان کرد: احداث مسکن در طرح اقدام ملی مسکن در شهر بجنورد با مصالح نوین انجام می شود.

 


به گفته نژاد صفوی در آسفالت راه روستایی ۳۰۰ کیلومتر از سرانه کشوری عقب هستیم و توانستیم از سال 93 تا کنون 530 کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالت کنیم.

 


به ادعای این مقام مسئول گلستان شهر می‌تواند ۱۵ هزار واحد مسکونی دیگر را در دل خود جای دهد و مجموعه راه و‌ شهرسازی آمادگی واگذاری زمین به شهرداری را دارد ولی در حال حاضر شهرداری از پذیرش آن سرباز می‌زند.
 

کد خبر 1008456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha