مکتب شهید سلیمانی تقریب و مبارزه با افراطی‌گری و توحید است

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه سردار سلیمانی همان طور که در مقابل جریان افراطی داعش ایستاد، مقابل شیعه انگلیسی هم ایستادگی کرد، گفت: مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتب تقریب و مبارزه با افراطی‌گری است و مکتب توحید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین «عبدالحسین خسروپناه» امروز (7 دی) در جلسه مشترک اساتید شیعه و سنی خراسان جنوبی که با موضوع « تبیین نقش سردار سلیمانی در تقریب و مقابله با جریان های افراطی» در بیرجند برگزار شد، گفت: جریان افراط و تفریط در بین شیعیان و اهل سنت متأسفانه وجود دارد هر دو هم فریب‌خورده استعمار انگلیس و آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

 

وی با بیان اینکه در طول تاریخ ادیان و مذاهب افراطی همواره وجود داشته‌اند، افزود: جریان افراطی شیعه انگلیسی با حرف‌ها و توهین های خودشان جریان مقابل را تحریک می‌کنند و جریان داعش که ادعای مسلمانی دارند هم با قتل‌عام و ایجاد رعب و وحشت، چهره خشنی از اسلام در بین ملت‌های جهان به نمایش می‌گذارند درحالی‌که این‌ها هیچ ربطی به اسلام ندارند این خود آفتی است که در جهان اسلام بدان مبتلا شدیم.

 

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه علمای شیعه و اهل سنت باید بسیار مراقب حیله های دشمنان باشند، ادامه داد: علما و نخبگان مراقب باشند که وحدت و تقریب را در مسیر تمدن نوین اسلامی حفظ کنند، چراکه هر زمان به تمدن اسلام رسیدیم تقریب علمای شیعه و سنی وجود داشته است و شیعه و اهل سنت با هم تمدن‌سازی تمدن‌سازی کردند.

 

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه سردار سلیمانی همان طور که در مقابل جریان افراطی داعش ایستاد، مقابل شیعه انگلیسی هم ایستادگی کرد، گفت: مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتب تقریب و مبارزه با افراطی‌گری است و مکتب توحید است.

 

وی رکن اصلی مکتب حاج قاسم را توحید محوری عنوان کرد و گفت: توحید واقعی به دنبال آن خدمت مردم و محرومین و شب‌زنده‌داری و ولایت‌مداری است.

 

این استاد حوزه علمیه به بیان اینکه چنانچه ولایت الهی پذیرفته نشود به دنبال آن ولایت شیطانی پذیرفته و ولایت طاغوت و آن‌هایی که مشروعیت الهی ندارند، پذیرفته خواهد شد، گفت: این فرد محرم راز داعشی ها موساد و رژیم صهیونیستی بود که در راه مبارزه با اسلام هیچ کوتاهی نمی‌کند.

 

حجت الاسلام خسروپناه با بیان اینکه متاسفانه امروز عربستان سعودی، بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی دست اخوت دادند، افزود: این اقدامات با «توحید» نمی‌سازد ولو شهادتین بدهند.

 

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی جان اهل سنت مظلوم سوریه و عراق و جان کردهای اهل سنت را نجات داد، گفت: وقتی مردم سوریه و عراق در محاصره داعش بودند برای حاج قاسم دین و مذهب آنها مهم نبود، او جان آنها را نجان داد.

 

وی گفت: انسان موحد ولایت حق را می‌پذیرد نه شیطان را، کسانی که ولایت یهود را می‌پذیرند ظالم و ستمگر هستند و ظلم می‌کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1008458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha