مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) در جیرفت برگزار شد

شامگاه امشب ۷ دی مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی در مسجد جامع جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۷ دی مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی در مسجد جامع جیرفت برگزار شد.
 


حجت الاسلام «رضا سعادت فر» در این مراسم، ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: حضرت زهرا (س) محور عالم هستی است و در حدیث کساء آن حضرت محور معرفی می‌شود و در حدیثی قدسی خدا فرمودند؛ ای پیامبر اگر تو نبودی عالم را خلق نمی کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی کردم و اگر زهرا نبود تو و علی را خلق نمی کردم.
 



امام جمعه جیرفت افزود: در حدیثی که میان شیعیان و اهل تسنن مورد موافقت است، نقل شده که خداوند به واسطه غضب حضرت فاطمه زهرا (س) خشمگین شده و غضب می کند و در برابر رضایت آن حضرت راضی می شود.



وی بیان کرد: نکته قابل تامل این حدیث، این است که دین می گوید؛ انسان نباید خشمگین نشود اما یک نوع خشم مقدس است و اگر خشم مدیریت شده و در مسیر دین قرار گرفت آن وقت مقدس می شود.
 



حجت الاسلام سعادت فر ادامه داد: یکی از انواع خشم مقدس، خشم در مقابل انکار حق است و باید در مقابل بی‌عدالتی ایستاد.



سخنران مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در جیرفت خاطرنشان کرد: گاهی اوقات مردم در مقابل بی‌عدالتی خشمگین می‌ شوند و حضرت زهرا (س) در مقابل ظلمی که دشمنان به حضرت علی (ع) روا داشتند، فرمود؛ در کنار قبر پیامبر اکرم (ص) شما را نفرین می کنم.



وی با بیان این مطلب که در حدیثی پیامبر (اکرم) فرمود؛ کسانی که به عرش الهی نزدیک هستند ویژگی های دارند، ابراز کرد: این افراد حق را می پذیرند، هنگامی که از آنها سوال پرسیده شود بر اساس حق جواب می دهند و در هنگام داوری، خود را جای طرف مقابل می گذارند.



حجت الاسلام سعادت فر تصریح کرد: انسان مومن کسی نیست که خشم را نابود کند بلکه انسان مومن کسی است که خشم را در وجود خود مدیریت می کند.



امام جمعه جیرفت تاکید کرد: استکبار جهانی باید از خشم مردم انقلابی بترسد و برخی امروز دنبال این هستند که خشم انقلابی را تبدیل به لبخند در مقابل استکبار کنند و این امر نفاق است.



وی اظهار کرد: زیباترین لحظه زندگی انسان هنگامی است که بر مصائب حضرت زهرا (س) اشک ریزد پس باید قدر این اشک ها را بدانید.



حجت الاسلام سعادت فر اضافه کرد: دشمنان به دنبال این هستند که جلوی این اشک ها را بگیرند تا با این کار غیرت دینی مسلمانان را از بین ببرند.


سخنران مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در جیرفت در خاتمه با اشاره به این که امام راحل فرمود؛ هر مملکتی که پایش سینه زدن باشد حفظ می شود، عنوان کرد: شیعه منهای اشک، شیعه دشمن کفار نیست و اشک میراث شهدا و گذشتگان است که باید حفظ شود.

 

شایان ذکر است؛ مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) از امشب به مدت ۳ شب در مسجد جامع شهر جیرفت برگزار می شود.

کد خبر 1008535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha