تداوم طرح شهید حاج قاسم سلیمانی/ غربالگری ۴۵ درصد از جمعیت ایلام

سردار شاکرمی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح غربالگری محله به محله با عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تا کنون ۴۵ درصد جمعیت ایلام مورد غربالگری قرار گرفته است، گفت: برای اجرای این طرح ۷۰۰ تیم بسیجی در سراسر استان ساماندهی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این زمینه گفت: طرح بسیج محله به محله با عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و سپاه امیرالمومنین(ع) برای کنترل و مقابله با کووید ۱۹ از آذر ماه در این استان آغاز شده است.

 

سردار «جمال شاکرمی» یادآور شد: این طرح با کمک تیم های بسیج و کادر درمانی مراکز بهداشتی در کلیه شهرستان های استان با هدف شناسایی بیماران، نظارت، مراقبت و قرنطینه در منزل و حمایت معیشتی از افراد نیازمند برای قطع زنجیره انسانی کرونا به اجرا درآمده است.

 

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح، کل استان به ۱۶ منطقه و ۶۵ بلوک تقسیم شده است، گفت: بیش از ۷۰۰ تیم بسیج برای اجرای این طرح در استان ساماندهی شده است و تاکنون ۴۵ درصد از جمعیت استان را غربالگری کرده اند.

 

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام  با بیان اینکه در اجرای این طرح تا کنون در استان ۱۴ هزار نفر دارای علائم بالینی شناسایی شده است، ابراز کرد: از مجموع رپید تست هایی که در منزل توسط تیم های مراقبتی انجام شده است، تعداد ۱۲۵۰ مورد مثبت بوده و به ۲۴۰۰ نفر خدمات مراقبتی و حمایتی در منزل ارائه شده است.

 

سردار شاکرمی بیان کرد:  از ابتدای طرح تا کنون ۳۴۰۰۰ خدمت بهداشتی و پزشکی به مردم و ۶۵۰۰ بسته معیشتی و حمایتی به بیماران مبتلا به کرونا و بیماران زمینه ای و خاص که در منزل قرنطینه معکوس شده اند، ارائه شده است.

کد خبر 1008552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha