استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری ویژه برنامه های دهه بصیرت

حجت الاسلام شهسواری گفت: در برگزاری برنامه های دهه بصیرت و میثاق با ولایت سعی شده تا بیشتر از بستر فضای مجازی استفاده شود و مقرر شد در طی این ایام برنامه های تحلیلی، تبیینی و پرداختن به ابعاد فتنه ۸۸ بیشتر با تولید محتوا در فضای مجازی صورت گیرد.

حجت الاسلام «غلامحسن شهسواری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: نهم دی ماه امسال با نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اربعین شهادت فخر هسته ای ایران شهید فخری زاده و همچنین ایام فاطمیه همزمان شده و از ۹ تا ۱۹ دی ماه هم با عنوان دهه بصیرت و میثاق با ولایت نامگذاری است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق با ولایت استان قزوین از ماه ها قبل جلساتی برای گرامیداشت این دهه داشت و پیشنهاداتی برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم داشتیم.

 

وی افزود: هر ساله در کنار برگزاری برنامه های تبیینی و بصیرت افزایی برای گرامیداشت ۹ دی مراسم نمادینی و میدانی برگزار می شد ولی امسال به دلیل شرایط کرونایی و عدم تمایل ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص برگزاری مراسم میدانی در روز ۹ دی برای پیشگیری از شیوع کرونا، برنامه های جایگزین برای این مناسبت پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام شهسواری عنوان کرد: برای روز ۹ دی ماه رژه خودرویی توسط گروه های مردمی برنامه ریزی شده است که از ساعت ۱۴ از میدان سرداران به سمت گلزار شهدا حرکت خواهند کرد.

 

وی توضیح داد: همچنین برنامه های تحلیلی و تبیینی در مساجد و ادارات برگزار خواهد شد، در برگزاری برنامه های این دهه سعی شده تا بیشتر از بستر فضای مجازی استفاده شود و مقرر شد در طی این ایام برنامه های تحلیلی، تبیینی و پرداختن به ابعاد فتنه ۸۸ بیشتر با تولید محتوا در فضای مجازی صورت گیرد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین اعلام کرد: همچنین مقرر شده برنامه زنده با سخنرانی  شخصیت های ملی و استانی در فضای مجازی داشته باشیم و ابعاد حماسه ۹ دی سال ۸۸ را بازگو کنند و از ظرفیت برنامه شاد هم در این خصوص استفاده خواهد شد تا برنامه هایی برای دانش آموزان و معلمان در خصوص حماسه ۹ دی داشته باشیم.

 

وی تأکید کرد: البته از طریق نامه ای از ستاد مقابله با کرونا درخواست کرده ایم در سه تاریخ مشخص مراسم نمادینی را با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور حداقلی مردم در فضای باز داشته باشیم که یکی از پیشنهادات برگزاری مراسم در روز ۹ دی از ساعت ۱۱ در مسجدالنبی است، مراسم دیگر ساعت ۱۱ روز شنبه ۱۳ دی ماه برابر با سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مسجد جامع و مراسم سوم بعد از نماز ظهر و عصر روز چهارشنبه ۱۷ دی همزمان با اربعین شهادت دکتر فخری زاده در مسجد امام حسن عسکری (ع) شهرک کوثر است.

 

حجت الاسلام شهسواری در ادامه با اشاره به اهمیت حماسه ۹ دی اظهار کرد: ۹ دی در تقویم جمهوری اسلامی با عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده و امسال یازدهمین سالگرد این حماسه است که باید گرامی داشته شود و عواملی و اتفاقات کرونایی نباید موجب شود حماسه ماندگار و مردمی ۹ دی فراموش شود.

 

وی تأکید کرد: برخی افراد تلاش می کنند بعد از گذشت ۱۱ سال ابعاد حماسه ۹ دی را مبهم نگاه دارند و دوست ندارند اسمی از فتنه برده شود، در حالی که مقام معظم رهبری بارها در طول این سال ها همواره از توطئه و فتنه نام بردند.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: بنابراین می طلبد مردم مانند سال ۸۸ همواره حمایت خود را در عرصه های مختلف و به بهانه های متعدد از نظام و انقلاب، ولایت و رهبری که امروزه نوک پیکان حملات دشمن بر علیه نظام است، اعلام کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: هنوز هم شاهد هستیم برخی افراد یکسری گزافه گویی هایی بر علیه انقلاب و رهبری دارند که اگر بصیرت افزایی در جامعه نباشد جای مظلوم و جلاد عوض می شود.

 

حجت الاسلام شهسواری یادآور شد: امیدواریم مردم خوب و بصیر ایران اسلامی و هم استانی های عزیز ما همواره بصیرت و علاقمندی خود را به نظام و رهبری نشان دهند.

 

کد خبر 1008649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha