برنامه ریزی صحیح مهم ترین گام در برگزاری انتخابات سالم است

ثمینی افزود: برنامه ریزی و همکاری بین بخشی از عوامل مهم و اثرگذار در برگزاری انتخابات سالم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « محمود ثمینی» امروز(8 دی) در جلسه قرارگاه انتخاباتی امام علی (ع) که با موضوع برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، اظهار داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفند ماه سال گذشته نمونه یک انتخابات موفق بود که با هماهنگی و همکاری نیروی انتظامی، شورای تأمین و ستاد امنیت انتخابات استان همراه بود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: برگزاری جلسات مستمر و آسیب شناسی انتخابات از اقدامات مهمی بود که نتیجه آن در انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفند ماه گذشته کاملاً مشهود است.

 

وی با اشاره به برگزاری انتخابات باوضعیت سفید لرستان در سال گذشته، تصریح کرد: بسیار مهم است که از تجربه انتخابات قبلی استفاده شود و هماهنگی های لازم برای انتخابات پیش رو به وجود آید .

 

ثمینی افزود: مسئولیت امنیت و نظم انتخابات و جامعه بر عهده نیروی انتظامی است و دیگر دستگاه‌های اجرایی به عنوان همکار این نهاد شناخته می شوند.

 

وی با اشاره به عملکرد قابل قبول نیروی انتظامی استان در انتخابات گذشته، گفت: باید تلاش کنیم ضعف های انتخابات قبلی شناسایی و رفع شوند و برای رسیدن به این مهم از هم اکنون نسبت به برگزاری جلسات مستمر، میدانی، عملیاتی، آزمایشی و رزمایشی اقدامات لازم به عمل آید.

 

ثمینی خاطرنشان کرد: گزارش هایی مبنی بر اقدام برخی از افراد در خصوص آغاز تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا واصل شده که با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا، هر اقدامی در جهت ایجاد تجمع،  غیرقانونی وجرم تلقی می شود و باید در این رابطه قانون اعمال شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان  در ادامه با اشاره به گزارشی از میزان وقوع سرقت در استان ارائه شد و دکتر ثمینی در این زمینه، گفت: با در نظر گرفتن ارقام و فراوانی، آمار ارتکاب به سرقت در استان کمی بالاست که البته به لحاظ ارزش اقتصادی نسبت به سایر استان های کشور کمتراست .

ثمینی اظهار کرد: برای پیشگیری از سرقت، علاوه برکنترل شاخصهای مرتبط با همکاری سایردستگاههای ذیربط، تاحصول نتیجه نیازمند همفکری و همکاری بین بخشی توسط دستگاه های اجرایی مرتبط با این موضوع و بهره گیری از ظرفیت های موجود هستیم.

کد خبر 1008682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha