هشت مرکز نیکوکاری تخصصی، کارآفرینی در استان زنجان فعال هستند

صفری گفت: ۱۲۳ مرکز نیکوکاری در استان زنجان فعالیت می کنند که هشت مرکز نیکوکاری تخصصی خدمات گوناگونی در حوزه اشتغال، فرهنگی وایجاد مسکن و سرپناه به نیازمندان ارائه می دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 123 مرکز نیکوکاری در استان زنجان ایجاد شده است، گفت: در 9 ماهه سال جاری بیش از 37میلیارد تومان از طریق این مراکز کمک های مردمی جمع آوری ودر قالب بسته های معیشتی وبهداشتی  در بین مددجویان واقشار آسیب پذیر توزیع شده است.

 

هدایت صفری با بیان اینکه هشت مرکز از این مراکز با عنوان مراکز نیکوکاری تخصصی فعالیت می کنند، گفت: این مراکز خدماتی همچون  ایجاد اشتغال کسب وکار، تامین اقلام فرهنگی برای دانش آموزان و دانشجویان و تامین مسکن و سرپناه برای ایتام  و مددجویان تحت حمایت ارائه می کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: مراکز نیکوکاری تخصصی خدماتی همچون خدمات مشاوره ای و فرهنگی، فروش محصولات، آموزش های کسب وکار و کاریابی ارائه خواهند کرد .

 

صفری به واگذاری 4 هزار و 153 پرونده سالمندان نیز به مراکز نیکوکاری اشاره کرد و افزود: به منظور رسیدگی بهتر و بیشتر به سالمندان تحت حمایت بخشی از پرونده های مددجویان سالمند نیز در قالب طرح برون سپاری با نظارت کمیته امداد به مراکز نیکوکاری فعال واگذار شده است.

 

مدیر کل کمیته امداد استان تصریح کرد: تقویت و گسترش مشارکت  آگاهانه و مؤثر همه مردم به ویژه خیران ونیکوکاران، ارتقای سرمایه های اجتماعی، توسعه شبکه های مردمی و تعامل با مؤسسات عام المنفعه از سازوکار های جدی و مؤثر کمیته امداد برای دستیابی به عدالت اجتماعی است که از طریق  استقرار شبکه های نیکوکاری مردمی و استفاده از منابع و ظرفیت خیران و تشکل های مردمی میسر می شود.

کد خبر 1008781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha